A Toyota szerint a belső égésű motor a karbonsemlegesség kulcsa

A Toyota régóta nyíltan szkeptikus a villanyautókat illetően, pláne ami a vállalat elnökét, Akio Toyodát illeti. A 67 éves vezető legutóbb a Tokió Autószalonon osztott meg furcsa gondolatokat a belső égésű motorok jövőjével kapcsolatban.

„A hagyományos motoroknak továbbra is gyakorlati szerepük van a karbonsemlegesség elérésében. Hadd finomítsuk hát a motortechnológiát. Az akkumulátoros elektromos autók nem az egyetlen, karbonsemlegességhez vezető utat jelentik. […] Talán úgy hangozhat, hogy [a belső égésű motoros autókkal] árral szemben úszunk, de ez nem igaz. Ez egy szükséges lépés a jövő felé.” – mondta Toyoda.

Toyoda a 2022-ben.

Toyoda a 2022-ben.

Azt Toyoda úr nem fejtette ki pontosan, hogy a benzin/dízelmotoroknak hogyan lehet szerepe a karbonsemlegesség elérésében. Helyette a munkahelyek megóvásának fontosságát hangsúlyozta: „[Az autóipari dolgozók] segítik Japánt, és képességeikkel egy erősebb országot építenek a holnap számára. Nem szabad elveszítenünk ezeket az embereket.” Toyoda végül a villanyautók pártján álló döntéshozóknak is üzent: „Azokért az emberekért, akik eddig [belső égésű] motorokat építettek: engedjétek nekünk, hogy tovább építsük őket. Sohasem fogom hagyni, hogy pocsékba menjen az a sok munka, amit eddig végeztetek.”

Az egyetlen módja a hagyományos motor karbonsemleges üzemeltetésének, ha az hidrogént éget el. Nem véletlen azonban, hogy ezzel a Toyotán kívül nem sok autógyártó foglalkozik: vízbontással hidrogént előállítani, majd egy belső égésű motorban elégetni rendkívül veszteséges folyamat.

Forrás: carscoops.com

A cikk forrása: totalcar.hu