Hilux Champ néven kezd Thaiföldön a Toyota olcsó pickupja – Toyota hírek

Nagyon szeretik Thaiföldön a pickupokat, és sikertörténet a Hilux, amelyet 2004 óta gyártanak az országban: a hazai piacon 2,7 millió példányt értékesítettek azóta, és 4 milliót exportáltak világszerte 120 országba. Nem véletlen, hogy a thaiföldi részleg 60. születésnapján láthattuk először az autót, amelyet most Hilux Champ néven dobtak piacra.

A gyár részéről minimális volt a fejlesztési igény, hiszen alapvetően a Hilux alvázát és technikáját veszik át, de mivel eleve átépítés-barát járműnek készült az újdonság, az utóbbi 1 évet arra használták, hogy 10 thaiföldi autóátépítő cég és 130 ügyfél (flották, vállalkozók és magánszemélyek vegyesen) segítségével véglegesítették a platót, amelyhez aztán rögzíthetőek lesznek az egyedi felépítmények. Minden esetben szimplafülkét kap a Toyota Hilux Champ, 2 tengelytáv közül lehet választani, gyárilag sima plató vagy 3 lehajtható oldalfalú plató létezik. Utóbbi padlóján olyan pontokat alakítottak ki, amelyeket könnyű átfúrni, az első lökhárító több darabból áll, hogy épp csak annyit kelljen módosítani, amennyire az ügyfélnek szüksége van.

Hirdetés

A világpremieren rögtön 8 átalakított Hilux Champ is ott volt: Carryboy – lakóautó, Dry Box – futárautó, MPC Cool – hűtődoboz, Cuberyder – mozgóbolt, MKC – 2 oldalról megközelíthető mozgóbolt, Tadano – autódaru, TJM – kempingautó, ECU Shop – sportváltozat. A gyár azzal is segíti az utólagos átalakításokat, hogy a márkakereskedések a thaiföldi, azon belül lehetőség szerint helyi vállalkozásokkal is kapcsolatban állnak, és a gyári finanszírozás 350 000 baht erejéig kiterjedhet az utólagos átalakításra is, azaz csak 1 részletet kell fizetnie a vásárlónak. Lesznek majd előre konfigurált átalakítások is olcsóbban, mint ahogy azt egyedi megrendelő megvásárolhatja (mozgóbüfé, mozgóbolt stb.).

Alapmotorként 2,0 literes benzinest kínálnak, van még 2,7-es benzines és a 2,4 literes turbódízel, a váltó 5 fokozatú kézi kapcsolású, a 2 nagyobbhoz 6 fokozatú automata is kérhető – összkerékhajtás még felár ellenében sincs. A hasmagasság benzinmotorral 180 mm, dízelmotorral 164 mm (eltérő kipufogórendszer), a rövid változatnál a tengelytávolság 2750 mm és 4970 mm a hossz, míg a nyújtott változatnál 3085 mm a tengelytávolság és 5300 mm a hossz. A 2,0 literes benzines 139 LE/183 Nm teljesítményű, a 2,7-es 166 LE/245 Nm-t tud. A 2,4-es turbódízelt 2 változatban kínálják, 150 LE/343 Nm vagy 150 LE/400 Nm – utóbbi az automata váltóhoz jár.

A Toyota Hilux Champ indulóára 459 000 baht (2,0 literes benzinmotor, rövid plató) azaz 4,54 millió Ft, míg a legolcsóbb Hilux Revo-ért 564 000 baht-ot (2,4-es turbódízel, hátsókerékhajtás) azaz 5,58 millió Ft-ot kérnek; az utóbbival összemérhető 2,4-es dízel, hosszú platós Hilux Champ ára 499 000 baht azaz 4,93 millió Ft – így már nem is olyan nagy az árelőny.

A cikk forrása: automotor.hu