Beiratkozott az elitklubba a Hyundai

Még nincsenek nagyon messze azok az idők, amikor a Hyundai és a pláne a Kia lesajnált dél-koreai autómárkáknak, japán klónnak halvány minősültek Magyarországon is, ám ez végképp a múlté

A Hyundai Motor Grouphoz tartozó márkák, a Hyundai, a Kia és a Genesis összesen 7,3 millió autót adtak el világszerte 2023-ban, amivel a cég a világ harmadik legnagyobb autógyártója lett a CNBC amerikai gazdasági portál által idézett adatok szerint. 

A Genesis az egyik zászlóshajó.

A Genesis az egyik zászlóshajó.

Az első a Toyota 11,2 millióval, a második a Volkswagen Group 9,24 millió autóval. Ez jelentős változás az 1980-as és 1990-es évekhez képest, amikor az Egyesült Államokban silány minőségű, olcsó autóként tartották számon a dél-koreai márkát.

Aki emlékszik még a négy évtizeddel ezelőtti időkre, az nagyon meglepődhet, ha összehasonlítja az akkori Hyundaiokat és Kiákat a maiakkal – állapította meg William Barnett, az autóiparral is foglalkozó egyetemi professzor. Különösen igaz ez ha hozzátesszük, hogy az elektromos autók piacán az Egyesült Államokban a Tesla mögött a dél-koreai márka áll a második helyen.

Az eladott autók mennyiségében és a presztízs javulásában elért sikert alapvetően annak köszönhetik, hogy folyamatosan javították autóik minőségét. Igyekeznek leigazolni az autóipar legjobb szakembereit a nagy múltú versenytársaktól és így innovátorként szerepelnek az ágazatban. Ennek egyik eleme a cég Szingapúrban nyitott innovációs központja.

Jose Munoz, a Hyundai elnök-vezérigazgatója ennek megfelelően technológiai vállalatnak tartja a Hyundait. Szerinte, amit csinálnak, az majdnem a sci-fi kategóriájába tartozik.

Persze vannak gyengeségek is. Sokat cikkezett a szaksajtó arról, hogy nagyon könnyű ellopni egyes Hyundai- és Kia-modelleket. Az elmúlt években összesen 3,3 millió autójukat voltak kénytelenek visszahívni a szervizekbe, mert hajlamosak voltak kigyulladni. Nehezítheti a cég helyzetét az amerikai piacon, hogy az UAW szakszervezet alapszervezetet akar létrehozni dolgozóikból, amely nyomást gyakorolhat a hagyományos amerikai autógyártóknál fizetett bérnél alacsonyabb fizetések emelése érdekében.

A cikk forrása: totalcar.hu