Japánban létezik egy kicsit faramuci, ám rendkívül népszerű járműkategória: ezek a kei-carok. A kategória létét leginkább a túlzsúfolt városokban rendelkezésre álló kevés hellyel szokták indokolni. A jelenleg is érvényes, 1998-as szabályozás szerint ezek a járművek maximum 660 köbcentisek és maximum 64 lóerősek lehetnek, míg a térbeli kiterjedésük nem haladhatja meg a 340x148x200 centimétert. Tovább nem is részletezném, született egy remek, nagyon részletes írásunk a témában.
12
A Toyota most megújította az egyik kei-carját, ami tulajdonképpen furgon és tulajdonképpen Daihatsu. Az újdonságokat így nem is érdemes különválasztani teljesen, már csak azért sem, mert a Daihatsu jelenleg a Toyota leányvállalata. A Daihatsu változatot Hijet és Atrai néven érdemes keresni.
12
A Pixis az előző változathoz képest kívülről úgy tűnik, mintha nem változott volna sokat, de ha közelebbről megnézzük, látszik, hogy a dizájn minden ponton egy kicsit más: összességében modernebb és szögletesebb lett.
12
A megújult Pixis hajtásában a legnagyobb újdonságot az új fejlesztésű CVT-váltó és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás jelenti, melyeket a kategóriában először vezetett be a Toyota. Megjelent a Smart Assist nevű, vezetéssegítő funkciókat összefoglaló rendszer is: a csomag tartalmaz fékasszisztenst és ütközésmegelező rendszert is, utóbbi észleli a gyalogosokat és a bicikliseket. További újdonság, hogy a belső tükör ezentúl lehet kamera-alapú, így teljesen megpakolt állapotban sem kell lemondani a hátralátástól.
12
A Pixis ülései teljesen ledönthetők, furgon és személyszállító változatban is. Az utasülés síkba döntése különösen hasznos lehet abban az esetben, ha egy hosszabb tárgy szállítására kerülne sor. A megújult, akár elektromos mozgatással is kérhető, kétoldali tolóajtók és hatalmas csomagtérajtó praktikusan pakolhatóvá teszik a Pixis-t.