Wiesbaden eladja az üzemanyagcellás buszait

Korábban megírtuk , hogy a wiesbadeni közlekedési vállalat (ESWE), a közeljövőben már nem vásárol több elektromos autóbuszt. A villanybuszok üzemeltetése két nagy problémát is a felszínre hozott a németországi városban: az egyik, hogy a  Mercedes eCitarók  egy feltöltéssel megtehető hatótávja, megközelítőleg sem hozza a gyártó által ígértet. Ez azt jelenti, hogy ha az ESWE egy dízel buszát elektromosra cseréli, akkor ez utóbbiból másfélre van szükség, egy helyett. A másik gondot pedig az okozza, hogy túl sok helyet foglalnak a töltőberendezések, illetve az épp töltés alatt álló buszok. Ezért Wiesbadenben úgy döntöttek, hogy a következő években kizárólag dízel buszokat vásárolnak.

Amikor nyáron az ESWE bejelentette, hogy nem vásárol több elektromos buszt, még azt nyilatkozta a cég, hogy a Toyota Mirai hajtásrendszerét használó, hidrogén-üzemanyagcellás buszaikkal elégedettek. A Caetano H2 City Gold típusú autóbuszból egyébként, még tavaly ősszel, összesen tíz darab érkezett Wiesbadenbe. E járművek beszerzésére, több EU-s támogatást is felhasznált a város, összesen ötmillió euró, azaz nagyjából kétmilliárd forintot kaptak a projektre. Hiába a nagy elégedettség, az ESWE nemrég bejelentette, hogy máris eladná az alig egy éves hidrogén buszflottáját.

Caetano H2 City Gold

Caetano H2 City Gold

Fotó: ESWE

A közlekedési cég által kiadott sajtóközlemény szerint az üzemanyagcellás buszok kapacitása túl alacsony. A kapacitásukhoz képest a fenntartásuk pedig nagyon költséges. Az is nagy problémát jelent, hogy összesen háromféle (dízel, villany és hidrogén) hajtásrendszerű buszt üzemeltet az ESWE, ez pedig azt jelenti, hogy többféle infrastruktúrát és ezekhez nagyobb raktárkészletet kell fenntartania a cégnek. További gondokat okoz az is, hogy a hidrogén buszok töltéséhez és tárolásához is több helyre van szüksége a cégnek. Az ESWE közleménye arra is kitér, hogy ez nem jelenti azt, hogy Wiesbaden elfordul az alternatív hajtásrendszerektől, jelenleg 120 elektromos buszt üzemeltetnek, csak arról van szó, hogy csökkenteniük kell a költségeket és mind az elektromos, mind az üzemanyagcellás hajtásrendszer borzasztó drága üzem jelenleg. Még mindig, legalább egy nagyságrenddel olcsóbb üzemeltetni a dízel buszokat, mint az alternatív hajtású járműveket. Bár az ESWE 36 dízel csuklós buszt szerezz be a következő években, azonban a jövőben vásárolnának csuklós és duplacsuklós elektromos buszokat is, ha lesz helye a garázsnak ezek töltésére.

A hírek szerint a wiesbadeni közlekedési cég már felvette a kapcsolatot üzemanyagcellás buszokat üzemeltető városokkal és a buszokat gyártó portugál céggel is. De azt egyelőre nem lehet tudni, hogy hová kerülnek az ESW hidrogén buszai. Ahogy egyelőre azt sem tudni, hogy a városnak vissza kell-e fizetnie a támogatásokat.

(via: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

(fotó: ESWE)

A cikk forrása: totalcar.hu