A Toyota kísérletezése a hidrogénüzemű dugattyús motoros versenyautóval tovább folyik: május végén benevezték a kísérleti autót egy 24 órás versenyre is, amelyen célba is ért, bár még csaknem annyi időt töltött a bokszban, mint a pályán.
4
A prototípust a GR Yaris háromhengeres, 1,6 literes turbómotorjának egy változata hajtja. Ebben azonban benzin helyett hidrogént égetnek, amit az autó négy nagy nyomású, karbonszálas tartályban visz magával.
4
A verseny a Nikkei Asia beszámolója szerint nem ment túl jól: az autó vagy 8 órát töltött a bokszban műszaki hibák, és durván négy órát tankolás céljából. Ám ezzel együtt is értékes teszt lehet, hiszen 358 kört, összesen 1634 km-t tettek meg a futam során.
4
A hidrogén-üzemű Toyotát összesen 35 alkalommal kellett utántölteni, míg ugyanezen a távon a benzines autók végigmennek 20 tankolással.
4
Az egyik pilóta egyébként maga a Toyota elnöke, Akio Toyoda volt, aki megerősítette, hogy kitart a hidrogén-hajtás, mint a karbonsemlegesség felé vezető egyik hasznos megoldás mellett.