Az amerikai közlekedésbiztonsági ügynökség (NHTSA) egy publikus fórumot hívott össze október 5-ei dátummal, melynek témája a Takata botrány után egy újabb légzsákokhoz köthető potenciális visszahívás lesz. Az ARC Automotive és a Delphi Automotive Systems gyáraiban készült biztonságtechnikai eszközt olyan gyártók használták, mint a BMW, Ford, General Motors, Hyundai, Kia, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Stellantis, Tesla, Toyota és Volkswagen. Összesen 52 millió jármű lehet érintett.
Az NHTSA szerint a hibás légzsákok eddig hét sérülés mellett legalább egy halálesetért felelősek Amerikában. Az érintett légzsákokat felfújó töltetek némelyike a kelleténél nagyobbat robbanhat, mely „elfogadhatatlan mértékű sérülésveszélyt jelent”.
A problémát állítólag az ARC Automotive gyártási eljárása jelenti. Ennek során hegesztési sorja kerülhet a töltetekbe, mely a légzsák kinyílása esetén az autóban utazók arcába robbanhat amellett, hogy további fém- és műanyagdarabok leválását okozhatja.
Az NHTSA vizsgálati eredményei ellenére az ARC Automotive szerint a légzsákjaikkal minden rendben, a közlekedésbiztonsági ügynökség eredményei pedig megalapozatlanok. Felhívják a figyelmet arra is, hogy a hét – állítólag – légzsákjaik miatt történt sérülésből két esetben már kizárták a hegesztési sorja okozta problémákat, a további öt incidensnél pedig továbbra sem sikerült minden kétséget kizáróan bizonyítani az okokat.
Az ARC Automotive defenzív hozzáállását magyarázhatja az is, hogy a minden idők legnagyobb visszahívási botrányában érintett Takata 2017-ben kénytelen volt csődöt jelenti, mivel nem győzték fizetni a millió dolláros bírságok és a hibás légzsákok cseréjének költségeit.
Forrás: The New York Times