Új autóértékesítési módszert tesztel a Mercedes

Egyelőre Svédországban és Dél-Afrikában tesztelik az új módszert, amelyben a járművek árát a gyártó központilag határozza meg, a kereskedés pedig árrés helyett jutalékból tartja fenn magát.

mercdealership

Az autókereskedelemben még most is az az elterjedt módszer, hogy a kereskedők megvásárolják az autókat a gyártótól, majd tovább értékesítik azt a vásárlónak. Ez a megoldás ugyan tőkeigényes a kereskedő részéről, ugyanakkor viszonylag nagy mozgásteret biztosít a számára az ár meghatározásában. Magyarán egy gyengébben fogyó modellre akár nagy kedvezményeket adhat a kereskedő, egy kis mennyiségben elérhető típusért viszont kérhet többet is a listaárnál.

A Mercedes most egy másik módszerrel próbálkozik, amely elvben jobban megfelel a központi, internetes értékesítési modell elterjesztésének. Ebben a kereskedő szerepe csökken: az autó a központilag meghatározott áron a gyártó tulajdonából egyből a vevőhöz kerül, a folyamatban a kereskedő csak közvetítő szerepet játszik. A kereskedő ennél a modellnél előre meghatározott jutalékért dolgozik, a feladata pedig tisztán a kiválasztás segítése, illetve az átadás körüli teendők elvégzése.

A német gyártó vezérigazgatója, Ola Kallenius szerint a két kísérleti piac azt mutatja, hogy az új értékesítési módszer működik, így a következő néhány év során Európa más országaiban is szeretnék bevezetni. A konkrét piacokat egyelőre nem nevezték meg, de úgy fogalmaztak, hogy nagyobb forgalmú országokban is bevetnék az ügynökségi modellt.

A lelkesedés nem véletlen, ahogy az sem, hogy tucatnyi mások gyártó – a VW, a BMW, a Honda és a Toyota – hasonló eljárásokkal kísérletezik. Elemzések szerint hosszabb távon a digitális értékesítés és a központi árképzés révén akár 10%-kal is csökkenthető az autók értékesítésének költsége, ez pedig olyan nagyságrendű megtakarítás, amiért minden autógyártó készséggel tesz erőfeszítéseket.

A cikk forrása: totalcar.hu