Tippelj, melyik gyártó támogatja a fogyasztási flottaátlag további szigorítását

Az NHTSA nemrég az amerikai autók fogyasztását korlátozó CAFE (Corporate Average Fuel Economy) szabályok szigorítását javasolta. Az elképzelés szerint 2027 és 2032 között évi két százalékkal csökkentenék a hagyományos személyautók, és négy százalékkal az SUV-k megengedett fogyasztását. Ez a periódus végére 4 liter / 100 kilométeres legnagyobb megengedett flottaátlagot jelentene.

Nem meglepő módon a nagy amerikai és a tengerentúlon is erős európai és japán gyártók egyöntetűen szólaltak fel a javaslat ellen. A General Motors, a Toyota és a Volkswagen észszerűtlennek nevezte a tervezetet, míg a GM mellett a Fordot és a Stellantist képviselő American Automotive Policy Council az SUV-kra vonatkozó szigorítást aránytalanul nagy mértékűnek tartja, így a célszámok felezése mellett érvel.

D CIM20100309005

A Tesla persze egyenesen a tervezet szigorítását követeli. A villanyautóóriás szerint a személyautóknál évente 6, míg a nagyobb járműveknél 8 százalékos szigorításra lenne szükség. Persze amellett, hogy a tervezet rosszul érintené a konkurens gyártókat, Elon Musk cége konkrétabban is profitálna a szigorból. A Tesla jelentős bevételekre tesz szert azáltal, hogy más márkáknak adja el fel nem használt kibocsátási kvótáit, melyek iránt így tovább nőne a kereslet.

A tradicionális gyártók kritikáira az NHTSA is válaszolt. Érdekes módon környezetvédelmi indokok helyett Amerikai energetikai függetlenségének erősítésével, és a polgárok kiadásainak csökkentésével érveltek a szigorítás fontossága mellett. Számításaik szerint a plusz költségek ellenére a tervezettel így is 18 milliárd dollárt lehetne megtakarítani.

A cikk forrása: totalcar.hu