Közel hét évtized után 2016 januárjában fejeződött be a klasszikus Land Rover Defender gyártása, ami sokaknak az egyetlen és igazi terepjáró. A Toyota Land Cruiserhez és a Mercedes-Benz G-osztályhoz hasonlóan mostanra a Defender is messze polgáribb autóvá vált, mint eredetileg. Az öreg Defendereket pedig aktívan használják vagy restaurálják őket, de a floridai E.C.D. Az Automotive Design még elektromos változatot is épít belőle.
14
Ehhez először teljesen felújítják a Defendert, méghozzá a vevő kéréseinek megfelelően, így lehet az is, hogy ez az autó babakék fényezést kapott, barna bőrkárpitba húzták az üléseit, a csomagteret pedig tikfa borítja. Igyekeztek modernebbé varázsolni a műszerfalat, ezért a háromküllős fa sportkormány mellett bőrborítás, krómgyűrűs óracsoport és egy tablet is került a Defenderbe, mely igazán idegenül mutat benne.
14
Jelentősen átalakítják a Defender alvázát és a bódét is rajta, hiszen az elektromos hajtásnak egész más dimenziói vannak, mint a belsőégésű motornak. A felfüggesztést légrugósra cserélik, a fékeket pedig a Brembo szállítja, felnijeire pedig BF Goodrich terepgumikat húznak.
14
Egyetlen villanymotort szerelnek a Defenderbe, de az összkerékhajtása megmarad, az akksicsomag szintén a Teslától származó 100 kWh-s, amivel a Land Rover valamivel több mint 350 kilométert képes megtenni. Álló helyzetből 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát az új Defender 110-es 525 lovas V8-as változatával tartja a lépést sprintben.
Visszapillantó
Nézd meg videón az új Land Rover Defendert!