A Stellantis létrejöttével kapcsolatosan az EU versenyjogi biztosának hivatala még vizsgálta is a lehetséges francia-olasz erőfölényt, amely a tavalyi adatok alapján valós kifogás lehetett volna.
11
A PSA már korábban, az Opel bekebelezése kapcsán is jelentősen erősítette a helyzetét az európai furgon-piacon, és a Fiat-Chryslerrel egyesülve, Stellantisként még egyértelműbbnek tűnik az erőfölény. A PSA csoport – ez a Citroën, Opel és Peugeot márkákat jelenti – önmagában is 421 ezer furgont értékesített 2020-ban, amivel jócskán megelőzte a második helyezett Fordot. A Fiat Chrysler viszont további 132 ezer kishaszonjárművet adott el, amivel a – tavaly hivatalosan még nem is létező – Stellantis teljes értékesítése 554 ezer autóra rúg.
A teljes európai piac 1,67 milliós tavalyi eredményéhez képest ez 33%-os részesedést jelent. A második legerősebb gyártónak a Ford bizonyult, a Transit családból 287 ezer példány fogyott. A Renault lett a harmadik 265 ezer, a Volkswagen a negyedik 213 ezer, a Mercedes az ötödik 188 ezer haszonjármű eladásával.
11
A következő években a piac sokszínűsége tovább csökkenhet: nem csak a PSA és a Fiat választékát egységesíthetik – erre szinte biztosan sor kerül néhány éven belül – de valószínű, hogy a Ford és a Volkswagen közötti együttműködés is közös típusválasztékot szül majd, és a Mercedes-Renault páros lehet a harmadik pólus. Más, szemmel látható eladásokat produkáló szereplő lényegében nincs a piacon: a Toyota a Peugeot típusait forgalmazza saját nevén, míg a Nissan és a Mitsubishi átjelvényezett Renault-kat árusít.
Magyarán úgy tűnik, hogy a piac, ha ez első pillantásra nem is feltétlenül egyértelmű, három nagy szereplőt tart majd el, amelyek közül egyértelműen a Stellantis indul a legjobb pozícióból a 2020-as számok alapján.