A pénzügyi év végével Akio Toyoda lemond a Toyota Motor Corporation operatív vezetéséről. Helyét Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el. Döntését azzal indokolta, hogy ő olyan régivágású autós ember, aki nem alkalmas maradéktalanul arra, hogy átvezesse a vállalatot egy olyan új korszakba, ahol az már mobilitási szolgáltatóként fog működni.
“Nincs több unalmas autó” – Akio Toyodától származik ez a mondás, aki miután 2009-ben átvette a Toyota vezetését, megpróbálta izgalmasabbá, érdekesebbé tenni a márkát. Persze ezt alkalmanként a maga környezetében kell érteni: a Prius például az ő érkezése után vált olyanná, amire különösebb fizikai fájdalom nélkül is rá lehet nézni.
A májusban 67. születésnapját ünneplő Toyoda valódi, jó értelemben vett rajongó. 2009-ben például Morizo álnéven részt vett – igen, versenyzőként – a Nürburgringi 24 órás futamon. De mindig erős támogatója volt a motorsportoknak, és olyan autók megszületésében játszott vezető szerepet, mint a középmotoros Lexus LFA.