Személyes ügy – Volkswagen T7 Multivan Plug-In-Hybrid teszt – Toyota hírek

Jó a kilátás a vezetőülésből, a dupla A-oszlop egyterűekre jellemző megoldás. Ahol csak lehetett, rekeszeket alakítottak ki. Fotó: Lővei Gergely, Balogh Bence

Az egyterűek iránt csökkenő, de létező igény, illetve a Forddal közös haszonjárműves tervek vezettek oda, hogy a Volkswagen különválasztotta a munkavégzésre használt Transportertől a családi és üzleti használatra szánt Multivant. A Stellantis és a Toyota kisbuszainak vevőire pályázva sikerre számíthat, ugyanis belső égésű motorral már csak a japánoknál rendelhető ProAce Verso, a különböző nevű testvérmodelljeit csak akkumulátoros-elektromos hajtással gyártják.

Háromféle kéttónusú fényezés közül lehet választani, felára 1 568 450 Ft

A VW ugyan nem mondott le a konstrukcióhoz leginkább passzoló dízelről, a tesztautó a más modellekből már ismert, 1.4 TSI motorra épülő konnektoros hibrid hajtású volt. Bár nem friss fejlesztés, a tesztprogram során jól vizsgázott a rendszer, ugyanis azokat talán a dízelnél is jobban kiszolgálja, akik rendszeresen járnak városban. A WLTP szerint 50 km-es, a valóságban is reprodukálható, tisztán elektromos hatótáv rutinfeladatok elvégzését károsanyag-kibocsátás nélkül lehetővé teszi. A villanymotor maximális, 116 lóerős (tartósan 75 LE) teljesítménye elegendő a több mint 2,2 tonnás Multivan mozgatásához, különösen városi körülmények között. Amikor viszont utazásra kerül a sor, a 150 lóerős turbós benzines szolgálatba helyezi magát, és elektromos rásegítéssel, országúton, autópályán is megfelelő lendülettel hajtja a Multivant. A feltöltött akkumulátorral az első 100 km-en mért 1,8 l/100 km-es hivatalos fogyasztással ilyenkor ugyan nem számolhatunk, a 8,5 literes tesztátlag már reálisabb érték, és mindent beleszámolva benzinestől nem is túlzó.

A sínen csúsztatható elemet akár az 1., akár a 2. sorban is lehet használni, asztalt azonban csak hátul lehet belőle kihajtogatni. Evéshez a felhajtható tálca is megfelel, sőt, akár a 3. sor középső ülésének támláját is lehet használni. A 469 literes csomagtartóban a kábeleknek is kell helyet találni. Ha kevesebb utast, de több csomagot vinnénk magunkkal, a kartámaszok kivétele után a 2. sorban 3 ülést is elhelyezhetünk. Ha kell, egy ember is elég a művelethez

A hallható, de nem bántó motorhang jelenlétét leginkább azért lehet észrevenni, mert a sebességgel arányosan egyre feljebb kell hangosítani a rádiót. A vezető szempontjából fontosabb, hogy indulásnál mindig besegít a villanymotor, amely lassításnál szintén előnyös, a visszatáplálás miatt ugyanis van motorfékhatás. Az üzemi fékre is bármikor számíthatunk, úgy méretezték a rendszert, hogy fékezésnél fel sem tűnik a nagy tömeg. A masszív, testes karosszériával persze másképpen kell manőverezni, mint egy személyautóval, cserében a precíz kormányzás és a nagyvonalú rugózási komfort kényelmesebbé teszi a sofőr életét. Jellegében kissé eltér az elődjétől, de a vezetési pozíció ahhoz hasonlóan komfortos és ergonomikus, kifejezetten élményszerű a T7-est irányítani, a kilátással sem a személyautók, sem az egyterűek nem versenyezhetnek, és különösen a hosszú utakon derül ki, hogy a megfelelő üléshelyzet mennyivel pihentetőbb. Ez a két hátsó sorban ülőkre is vonatkozik, akik legfeljebb a lábtérnek lehetnek szűkében, az ülések sínen tologatása azonban megoldja a problémát.

Puha tömésű, mégis jól tart az ülés, hátra jutott egy beszállást segítő kapaszkodó, de elöl is szükség lenne rá. Otthoni fali dobozzal 3,6 óra alatt feltölthető a nettó 10,4 kWh kapacitású akkumulátor. Nem sok látszik ki az 1.4 TSI motorból

Már a rendelésnél érdemes ismerni az igényeket, hiszen háromféle 6 és kétféle 7 személyes elrendezés közül választhatunk, és a kétféle hátsó túlnyúlást még nem is vettük figyelembe. A 20 cm-es különbségért 2 077 720 Ft-ot kell fizetni, ennyiért 294 literrel nagyobb, 763 literes csomagtartót kapunk, ami persze a lábtérre is jótékony hatással lesz. A hangulatos belteret feldobja a dupla panorámatető (598 170 Ft), kár, hogy az új divat szerint nem árnyékolható! Így a kedvező, nagy üvegfelületekkel együtt a nyári melegben nehéz dolga lesz a légkondicionálónak, a 247 650 Ft-ért rendelhető hővédő üvegezés előnyt jelent. Az utastér nem csak ergonomikus, hanem praktikus is, igaz, a nyitott vagy fedett tárolórekeszek döntő többsége elöl van, viszont bőven akad belőlük, és nagyban hozzájárulnak a T7-es mindennapi használhatóságához.

Egyszerre retrós és modern a formaterv, meg is nézik az utcán! Az elektromos mozgatású tolóajtók felára 645 160 Ft, a csomagtartóé 375 920 Ft

TETSZETT
• koncepció
• praktikum
• kényelem
NEM TETSZETT
• komplikált menü

Hirdetés

ÖSSZEGZÉS
Lehet, hogy nem váltja ki a Sharant, nagyméretű családi autónak és üzleti célra is alkalmas a T7 Multivan. Nem csak ideálisak a méretei, vezetni is élmény, a konnektoros hibrid hajtás pedig lehetővé teszi, hogy akár villany-, akár utazóautóként használják.

VW T7 Multivan Plug-In-Hybrid
Összlökettérfogat: 1395 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 5000/perc
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 1550/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 85 kW (116 LE)
Max. forgatónyomaték: 330 Nm
Hossz./szél./mag.: 4973/1941/1907 mm
Tengelytáv: 3124 mm
Saját tömeg: 2257/493 kg
Csomagtér: 469-3710 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Max. sebesség: 190 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 1,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 41 g/km
A modell alapára: 15 622 180 Ft*
A tesztelt verzió ára: 19 799 300 Ft
*T7 Multivan 1.5 TSI (136 LE)

A cikk forrása: automotor.hu