Több kisebb kedvcsináló után a Toyota ma reggel végre leleplezte a japán belpiacos luxuslimuzinja, a Century SUV változatát. Bár az előzetes hírek arról szóltak, hogy szedán testvérével ellentétben az új modell akár a nemzetközi piacon is szerencsét próbálhat, úgy tűnik, a Century továbbra is elsősorban Japán leggazdagabbjainak kiváltsága lesz.
Az autó egy meglehetősen átlagos, doboz szerű SUV formát kapott, mely erősen emlékeztet a Rolls-Royce Cullinanre, igaz, valamivel kisebb annál. Az 5205 milliméteres teljes hosszhoz 2950 milliméternyi tengelytáv társul, míg a szélesség egy centi híján két méter. A 2570 kilós tömeg a temérdek luxuskiegészítő mellett a plug-in hibrid hajtásláncnak is köszönhető, melynek lelkét egy 3,5 literes V6-os adja. A tisztán elektromosan megtehető kilométerek száma 69, míg a rendszerteljesítmény 406 lóerő, mely egy elektromosan vezérelt CVT váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez. Az előzetes képeknek megfelelően elöl-hátul osztott fényszórókat és hatszögmintás hűtőmaszkot kapunk.
6
A belső tér természetesen tele van bőrrel és egyéb kiemelkedő minőségű anyagokkal, a nagyobb kényelem érdekében pedig csupán két ülés került a hátsó sorba. Ezeket igény szerint akár szinte teljesen fekvő helyzetbe is állíthatják az utasok. A luxust tovább emeli a hangulatvilágítás, a panoráma tető és a gombnyomásra sötétedő, elektrokromatikus ablakok. További érdekesség, hogy az új Century SUV a klasszikus mellett akár párhuzamosan hátrafelé nyíló ajtókkal (az egyszerűség kedvéért hivatkozunk rá tolóajtóként), illetve akár kabrió (!) változatban is rendelhető.
6
Bár a célközönségnek valószínűleg a legkevésbé sem számít, a Toyota az árat is közölte: 25 millió jen, azaz 61,5 millió forint. Hogy minden példányra kellő figyelem jusson, naponta csak egy gördül majd le a gyártósorról.