A Dacia főnöke, Denis Le Vot szerint az LPG-s Daciák is az alacsony emissziós belsőégésű motorok sikerességét mutatják, így teljesen logikus, hogy szintetikus, szinte karbonsemleges üzemanyaggal vágjanak neki a Dakarnak két év múlva. És persze egy teljesen bejáratott csapattal is, hiszen a győzelem a cél.
A brit Prodrive saját prototípust is épített a Dakarhoz, Ian Callum formatervével. Ám talán a BRX Hunternél is fontosabb, hogy idén a második helyig jutottak Sebastien Loeb és a Bahrain Raid Xtreme partnereként, így a Dacia majd úgy érkezhet velük a sivatagba két év múlva, hogy nem csupán profi, hanem a győzelem eddigi hiányában extra lelkesen küzdő csapatot is kap a logója mögé.
A T1+ kategóriában a gyári Dacia csapat mindenki kedvenc szaúdi olajipari vállalata, az Aramco szintetikus üzemanyagával versenyez majd, mert a Dacia hosszútávú célja, hogy olcsó, alacsony károsanyag kibocsátású belsőégésű motorokat gyárthasson. Akár LPG-vel, akár CNG-vel, akár szintetikus üzemanyagokkal a jövőben.
A kilencszeres WRC világbajnok Sébastien Loeb 2016 óta indul a Dakaron, és az elmúlt három futamon az Bahrain Raid Xtreme Hunterrel, vagyis a Prodrive csapatával vágott neki a sivatagnak. Ezen felül Lewis Hamilton Team X44-es színeiben versenyzett két Extreme E elektromos offroad évadot is, és tavaly meg is nyerte a civilben amúgy fogorvos Cristina Gutiérrez Herrero partnereként.
2025-ben tehát ez lehet a nyerő kombináció. A tapasztalt francia, az ügyes spanyol, valamint a menő brit versenycsapat, a szaúdi szintetikus üzemanyaggal hajtva. Reméljük, egy extrém Duster lesz!