A sportautó-gyártók rég elvesztették a kapcsolatot a valósággal, az utóbbi évtizedben a teljesítmény és az autók súlya is elszaladt. Alig néhány racionális modell maradt, köztük a GR86/BRZ-ikrekkel és az Alpine A110-essel. Van azonban egy ezeknél is kisebb kategória, amelyet Japánban mára a Daihatsu Copen képvisel, a Honda S660 gyártását tavaly állították le. Azt már korábban tudni lehetett, hogy egy közös sportmodellen dolgozik a Toyota, a Suzuki és a Daihatsu, most azonban néhány részlet is kiderült.
Együttműködéssel lehet legjobban csökkenteni a fejlesztési költségeket, a japán Best Car értesülései szerint ezúttal is komoly munkamegosztás a cél: a Toyota biztosítaná a GR Yaris GA-B platformját, a Suzuki pedig az 1 literes, turbós háromhengeresével szállna be a projektbe, ami az eddigi 110 lóerő helyett 150-et teljesítene. Ideális vezetési élményt vetít előre, hogy a motor középre kerül és a hátsó kerekeket hajtja, némileg belerondít a képbe, hogy a hírek szerint a Suzuki hatfokozatú automata váltója kerülhet az autókba.
Ha a Toyota korábbi kooperációiból – pl. a Toyobaru testvérekből vagy a Z4/Supra párosból – indulunk ki, a három sportautó műszakilag nagy mértékben egyezik majd, a különbség inkább esztétikai lesz. Az eddig meg nem nevezett modellek gyártása 2025-ben kezdődhet meg, az áruk 20 ezer dollár (~7,8 millió forint) környékére várható.
Nem tudni, sikerül-e olyan maradandót alkotni, mint amilyenek az ABC autók (Autozam AZ-1, Honda Beat, Suzuki Cappucino) voltak, és az sem egyértelmű, hogy hogyan illeszkedik a képbe a Toyota MR2 elektromos utódjának kikiáltott koncepció, mindenesetre öröm, hogy az alsóbb kategóriás, gyengébb, de vidám sportautókat is képviseli még valaki.
A GR Yarisról szóló bemutatónkat itt találod: