Az Axios Harris Poll 100 nevű felmérés évről-évre megversenyezteti egymással a 100 legismertebb amerikai vállalatot hogy kiderültön, melyik megítélése a legjobb és legrosszabb a fogyasztók körében. Az idei év legnagyobb vesztese magasan a Tesla.
Míg az amerikai villanyautó óriás tavaly az igen előkelő tizenkettedik helyen zárta az évet, 2023-ban csak a hatvankettedig lett. Ez az ötven helyes visszaesés toronymagasan a legnagyobb a vizsgált vállalatok között: a második legtöbbet rontó Chrysler is csak huszonkét pozíciót gyengült.
A felmérés 16 310 fős reprezentatív minta alapján készült. Összesen kilenc kategóriában 1-től 100-ig terjedő skálán értékelték a vállalatok teljesítményét.
A Tesla a karakter (69,3 pont), bizalom (69,1) és közösségi értékek (68,1) kategóriákban szerepelt különösen rosszul, de kultúra (70,5) és etika (71,3) tekintetében sem ért el jó eredményeket. Ennek ellenére a kilátások (80), vízió (80,5), növekedés (78,8) valamint a termékek és szolgáltatások (81) területén magas pontszámokat hozott a gyártó, így 74,3 pontos összesített átlaga még mindig a „jó” kategóriába esik a hatfokozatú skálán. (nagyon rossz, rossz, megfelelő, jó, nagyon jó, kiváló)
Az autógyártók között egyébként a Toyota szerepelt a legjobban: 81 pontos átlaga összetett hatodik helyet ért. A Honda (79,8 pont) a tizenharmadik, a Subaru (79,4) a tizenhatodik, míg a BMW csoport (78,2) a huszonnegyedik lett. Az autógyártók további sorrendje: Ford (77,6) harminckettedik, General Motors (77,5) harmincnegyedik, Volkswagen csoport (75,1) ötvenhatodik, Tesla (74,3) hatvankettedik, Chrysler (73,3) hatvanhetedik.
Forrás: carscoops.com