Rengeteg a probléma az Oroszországba ömlő kínai autókkal

Az orosz-ukrán háború kitörése után nem kellett sok idő ahhoz, hogy a világ meghatározó autógyártói kivonuljanak Putyin birodalmából. Az így kialakult autóhiányt azóta is nyugaton szinte ismeretlen kínai gyártók modelljeivel igyekszik megoldani az orosz vezetés, ennek azonban az emberek isszák meg a levét.

Ez a kép rajzolódik ki legalábbis az eddigi szerviztapasztalatok, szakértői vélemények és felhasználói benyomások alapján, melyeket az euronews gyűjtött össze. A problémát ráadásul nemcsak a kínai autók gyenge minősége okozza, hanem az egyelőre hiányzó szervizháttér is.

root1666586041531104

A megkérdezett oroszok 61 százaléka gondolja úgy, hogy a kínai autók nem alkalmazkodnak teljesen az orosz úthálózat és időjárás jelentette kihívásokhoz, míg 19 százalék szerint biztos, hogy kínai autóik alaposan meg fognak szenvedni a közelgő téllel.

Az emberek benyomásait szerviztapasztalatok is alátámasztják: a FitService hálózat szerint a Chery, Lifan, Geely és Haval márkák autóival akad a legtöbb gond, a meghibásodott példányok kellemetlenül nagy részét pedig vissza kell küldeni Kínába, mivel helyben egyszerűen nincs hozzájuk alkatrész.

A szakértők szerint a kínai autók alkatrészei eleve gyenge minőségű anyagokból készülnek, fizikai ellenállóképességük pedig igen csekély, de akad probléma a korrózióvédelemmel és az elektromos rendszerekkel is. Mihail Belusov, a Marshall autólogisztikai cégcsoport vezérigazgatója a súlyos összeszerelési problémákat látva kijelentette: sok kínai autó felfüggesztése egyszerűen nem áll készen a kereskedelmi használatra. A keleti jövevények jellemző betegségei ráadásul akár már 3 hónappal a vásárlás után jelentkezhetnek.

Mindezt alátámasztja az is, hogy a megkérdezett oroszok 44 százaléka panaszkodott kínai autóik gyenge, vékony fémből készült alkatrészeire, 42 százalék az elégtelen korrózióvédelmet is megemlítette, míg 29 százalék az elektromos rendszerekkel sem elégedett.

További problémát jelent, hogy a kínai autók orosz pénztárcával nézve egyáltalán nem olcsók. A Chery Omoda-5 crossover a briteknél körülbelül 2,8 millió rubelnek (10,4 millió forint) megfelelő fontért lesz kapható, miközben az orosz átlagkereset 95 ezer rubel (353 ezer forint).

A cikk forrása: totalcar.hu