Hírhiányos időkben is termékeny talaj a Távol-Kelet, Kínában minden napra jut valami érdekes újdonság. Korábban már beszámoltunk a Radar nevű új márkáról, sőt az elektromos pickupjukról, az RD6-ról képeket is közöltünk, részletesebb információkat azonban csak nemrég közöltek az autóról.
7
Az anyavállalat Geely kimondottan azoknak a városi fiataloknak szánja a Radar modelljeit, akik hétvégén szívesen kimozdulnak a természetbe. Az RD6 ennek megfelelően pickup, bár ahogy azt később látni fogjuk, nagy offroadozásra nem igazán alkalmas. Az SEA (Sustainable Experience Architecture) platfromra épülő autó formaterve egyszerű, mentes az extrém részletektől, a beltér szinte egy az egyben a Geely Haoyue-ével azonos, méretben pedig a Toyota Hiluxhoz áll közel (5260/1900/1830 mm, tengelytávja 3120 mm).
7
A márka szerint az elektromosságtól függő fiatalságra céloznak a plató oldalába szerelt töltőpanellel is, ami 6 kilowattot tud biztosítani a különféle kisfogyasztóknak (laptop, minihűtő, kávéfőző, stb), de elvileg V2V, azaz autók közötti töltésre is képes. A hajtáslánc azonban a helyére teszi az RD6-ot: egyetlen, 272 lóerős villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja, így terepképessége tényleg minimális, cserébe 6 másodperc körül teljesíti a 100-as sprintet.
7
Akkumulátorból három fajtát kínálnak az autóhoz, közülük a legkisebb egy 63 kWh-s LFP (lítium-vasfoszfát) 400 kilométer körüli hatótávval. A közepes, NMC-kémiájú (nikkel-mangán-kobalt) pakk kapacitása 86 kWh, hatótávja 550 km, míg a legdrágább RD6 szintén NMC-akku 100 kWh-s kapacitással és 632 kilométeres hatótávval. Az autó felszereltségtől függően 178 és 268 ezer jüan között mozog, ami 10 és 15 millió forintot jelent.
Forrás: CarNewsChina