Példátlan produkció a villanyautó-piacon, magyar segítséggel hyundaios főszereppel

  • A Hyundai-csoport maga mögé utasította az Egyesült Államok elektromosautó-piacán a Fordot és a General Motorst. 
  • A Teslát nem, de utóbbi márka a dél-korai gyártó három márkájának sikere miatt 50 százalék alá került. 
A Kia behemótját szeretik az amerikai vevők

A Kia behemótját szeretik az amerikai vevők

A Hyundai Motor Group, amelyhez a névadó márka mellett a Kia és a Genesis is tartozik, tempósan növeli eladásait 2024-ben. A dél-koreai autógyártó ezen a részpiacon két számjegyű részesedést ért el, amit rajta kívül csak a Tesla mondhat el magáról. A különbség az, hogy az utóbbi fokozatosan veszít a súlyából.

Hol tart a Ford, a GM és a Tesla?

Az év első hét hónapjában a Hyundai, a Kia és a Genesis márkák adták az új elektromos autók eladásának tíz százalékát. Ezzel a koreaiak lehagyták a detroiti nagy „öregeket”, a Fordot, amely 7,4 százalékos piaci részesedést könyvelhetett el. Valamint a General Motorst, amely 6,3 százalékot szerzett – derült ki a Motor Intelligence adatszolgáltató számaiból. A Tesla részesedése az új villanyautók eladásában a második negyedévben 50 százalék alá esett. A 49,7 százaléknem sokkal marad el a piac felének birtoklásától, de először fordult el a modern villanyautózás történetében, hogy az amerikai piacon a kizárólag elektromos autókat gyártó vállalat nem birtokolja a piac több mint felét.

A Hyundai Ioniq 5 és 6 típusból 2024 eddig eltelt időszakában 25, illetve 54 százalékkal kelt el több, mint 2023 hasonló szakaszában. Összességében a Kia júliusban megduplázta eladásait. Ezt főként a méretes EV9-nek köszönheti. Ez a modell az idei év első felében lepipálta a Toyota bZ4X, a Volkswagen ID.4, a Nissan Ariya, a Rivian R1T és a Tesla Model S eladásait is.

A Genesis prémiumkategóriás mákra értékesítései is gyorsan nőnek az USA-ban. Emellett ez a márka 21 kiskereskedővel bővítette dealerhálózatát sz Egyesült Államokban idén, így 56 kizárólag Genesisek eladásával foglalkozó partnere van.

A Hyundai még idén megnyitja Georgia államban Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA)évre keresztelt üzemét, amelyet 7,6 milliárd dollár befektetésével épített. Ha hozzávesszük a beszállítók fejlesztéseit is, akkor ez az összeg felmegy 12,6 milliárdra. A HMGMA közvetlenül 8500 új munkahelyet teremt, illetve közvetve több mint 50 ezret az államban – állítja a CAR piackutató cég.

Magyar vonatkozású hír, hogy az LG Energy Solution akkumulátorgyártó üzeme csak 2025 végére készül el, addig a Hyundai Magyarországi gyárából szerzi be az akkukat. A Metaplant októberre tervezett nyitásakor az első autó, ami legördül majd a futószalagokról az Ioniq 5 felfrissített, 2025-ös modellévű változata lesz. Emellett tervezik a három üléssoros Ioniq 9 gyártását. 

A cikk forrása: totalcar.hu