A japán gyártók szkeptikusan állnak a villanyautózáshoz, a közeljövőt többnyire a hibridekre bíznák, igaz, bejelentések és vállalások már történtek. Maguk a japánok ugyanígy ódzkodnak az új technológiától, a villanyautók piaci részesedése a többi fejlett országhoz képest alacsony, ezért érdekes lépés a kínai BYD-től, hogy a szigetországban kezdik forgalmazni elektromos típusaikat.
5
A BYD (Build Your Dreams) Európában szinte ismeretlen, pedig piaci kapitalizációja szerint a világ harmadik legnagyobb autógyártója a Tesla és a Toyota mögött. Idén júniusban előzte be a Volkswagent, és olyan befektetőket tudhat maga mellett, mint Warren Buffet, tehát a konkurenciának, legyen bármennyire beágyozott a helyi piacon, érdemes komolyan venni hosszú távon.
Három villanyautó, a Seal, az Atto 3 és a Dolphin árusítását kezdik meg jövőre Japánban, közülük az Atto 3 SUV lesz az első, amit már januártól kapni lehet. Az Atto 3 az első globális modellnek szánt típus a BYD kínálatában: Japán mellett például Ausztráliában és Szingapúrban is piacra dobják; a Dolphin méretben a Honda Fit versenytársa lesz; míg a Seal egy családi szedán, utóbbit jövő év második felétől lehet rendelni.
5
A BYD nem ismeretlen a szomszédos országban, a Japánban futó elektromos buszok 70 százaléka tőlük származik, emellett a nagyobb energiatárolókhoz (pl. akkufarmok) is szállítottak már akkumulátorokat.