Olasz-japán Zagato-Subaru eladó, és kéne neked is

Teljesen egyedi példány maradt az 1999-es O.S.C.A. 2500 GT Dromos, amiben az O.S.C.A. egy olasz álom csupán, a 2500 a 2.5-ös boxerre utal a Subaru Legacy-ból, a GT gran turismo, a Dromos pedig egy ógörög kifejezés, mely a rómaiak számára vágtát jelentett. Kár, hogy csak egy készült belőle, de a prototípus legalább jó állapotnak örvend.

Igazi szupercsapat állt elő a O.S.C.A. 2500 GT Dromos ötletével, hiszen miután Andrea Zagato megtalálta a szintén egyedi autókban utazó japán üzletembert, Shozo Fujitát, a tervezés feladata Ercole Spada ölébe pottyant. Spada híres BMW, Lancia és Alfa Romeo koncepcióiról, számos Zagato formateret jegyez, valamint az ikonikus Fiat terméket kitaláló I.DE.A dizájnstúdiónál is fontos munkát végzett.

A parányi, mindössze 780 kilós és egy méter tizenöt centi magas sportautót a Touring Superleggera-stílusú csővázra építették, a két utas mögé pedig a japán befektetőnek hála a Subaru Legacy durván 180 lóerős boxermotorja került.

Módosított MacPherson-rendszerű futómű elől-hátul stabilizátorokkal, manuális váltó, minden egyéb superleggera. Az egész négy méter öt centi hosszú, egy méter nyolcvan széles, valaki pedig ötezer kilométert rakott bele 1999 óta. Szép, de mi fán terem az OSCA?

O.S.C.A., vagyis Officine Specializzate Costruzione Automobili. Egy sport- és versenyautógyár, melyet a három Maserati-testvér alapított 1947-ben, mikor a szerződésük lejártával végre elhagyhatták az addigra tíz éve Adolfo Orsi kezében lévő Maseratit.

A Forma-1-es és prototípus versenyautók mellett OSCA Fiatból készült mindenféle, köztük Touring és Zagato-karosszériás is. A történelmi kapcsolat tehát adott volt a márkanév újjáélesztéséhez, mely eredetileg 1967-ben adta fel a küzdelmet.

Az O.S.C.A. 2500 GT Dromos fotói mellett nincs ár, csak hogy érdeklődj, ha nem gond Japánból importálni. Obskúrus sportautó-projektekből sosincs hiány, de a Zagato a Toyota MR2 és a Harrier SUV tuningolásán túlmutató ötlete megérne még egy randevút. Majdnem kétszáz ló, nincs nyolcszáz kiló. Biztos mókás.

A cikk forrása: totalcar.hu