Az időjárás végül az utolsó napon volt a legnagyobb beszédtéma, hiszen nem lehetett tudni, hogy délután esni fog-e és azt sem, hogy melyik abroncs lenne a legjobb választás a nap folyamán. Miközben a győztes belga esőre készült, a walesi pilóta nem. Utóbbi egyáltalán nem vitt magával esőgumit. Kezdetben ez Evans előnyére vált, nagyon gyorsan hajtott, de egy helyen túl szélesen vette be a hajtűkanyart és összeszedett egy defektet. Az utolsó előtti szakaszon leszakadó eső viszont a Hyundai-pilóta kezére játszott. Neuville a rali kezdete óta kemény harcot vívott Elfyn Evans-szel, de a Toyota versenyzője defektje miatt csak az ötödik helyen ért célba.
„Nagyszerű érzés. Nem volt egy egyszerű hétvége, az egész év nem volt egyszerű. Mindig remek ily módon zárni a szezont. Keményen kell dolgoznunk a tél során, hogy jól felkészüljünk a jövő évre. Mindenkinek köszönök mindent.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.
Ott Tanak nem tudott csapattársa közelébe férkőzni, de egy problémamentes futás után második lett. Az észt pilótát a helyi hős, Takamoto Katsuta követte a harmadik helyen. A címvédő világbajnok Sebastien Ogier ért célba negyedikként egy újabb navigátor, Vincent Landais oldalán. A nyolcszoros világbajnok csütörtökön az élre állt, de egy defekt a pénteki nap elején elrontotta az egész hétvégéjét. Ezután leszegett fejjel küzdött, s miközben egy ponton még utolsó is volt, végül a felért a mezőny elejére, a negyedik helyre. Az a Gus Greensmith ért célba Evans mögött hatodikként, aki Görögországban állt rajthoz utoljára. Nem kapta könnyen a helyezését, autójának meghibásodásai hátráltatták menetelését.
Hirdetés
Gregoire Munster drámával kezdte a ralit, az éjszakai szakaszon elsodort egy padot a parkban. Később azonban nem csak első Rally2 dobogós helyezését szerezte meg, de első Rally2 győzelmét is Japánban. Összetettben a hetedik lett a luxemburgi pilóta. Az első tizet három finn pilóta, Teemu Suninen, a Rally2 bajnoki címet szerző Emil Lindholm és a volt Forma-1-es pilóta, az idei japán bajnok Heikki Kovalainen zárja. Érdekes módon a Power Stage győzelmet pályafutása során elsőként az a Craig Breen húzta be, aki új navigátorával még péntek reggel kicsúszott az útról és nekicsapódott az útszéli korlátnak.
A világbajnok Kalle Rovanpera nem a csúcson fejezi be első győztes szezonját. Az első tízen kívül ért célba a finn pilóta. Többszöri hibázása, autótörése miatt büntetéseket szedett össze és még defektje is volt. A legrosszabbul mégis Dani Sordo járt, akinek még pénteken lángra lobbant az autója és porig égett. Szomorúan zárult a szezon a spanyol pilóta számára.
A hibrid-éra első szezonja ezennel véget ért. A következő év a tradicionális aszfaltos Monte-Carlo Ralival veszi kezdetét 2023. január 19-22.-én és egy új helyszínen, Szaúd-Arábiában ér majd véget decemberben.
2022-es Japán Rali eredménye
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 2:43:52,3
2. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 N Rally1 HYBRID 2:45:03,4
3. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Yaris Rally1 HYBRID 2:46:03,6
4. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris Rally1 HYBRID 2:46:15,9
5. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris Rally1 HYBRID 2:47:57,4
6. Gus Greensmith (GBR) Ford Puma Rally1 HYBRID 2:47:59,7
7. Gregoire Munster (LUX) Hyundai i20 N Rally2 2:51:43,1
8. Teemu Suninen (FIN) Hyundai i20 N Rally2 2:52:04,7
9. Emil Lindholm (FIN) Skoda Fabia Evo Rally2 2:52:17,9
10. Heikki Kovalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 2:52:52,1