Érdekes ötlettel rukkolt elő a ZF: a német autóalkatrészgyár fűthető biztonsági övet fejlesztett, amelyet jó okkal szánnak főleg elektromos autókba.
4
A villanyos modelleknél problémát jelent a télen csökkenő hatótáv. A Toyota első elektromos autója, a bZ4X például egy hideg menetpróba során csak a hivatalos kilométerek felét tudta teljesíteni. Az okok összetettek. Szerepet játszik, hogy az akkumulátorok érzékenyek a hőmérsékletre, de az is számít, hogy hidegben az energia egy részét a kabin fűtésére használja az autó.
4
A ZF újítása utóbbi problémára nyújthat megoldást. A cég új biztonsági öve 70 wattos áramfelvétel mellett akár 40 fokra is felmelegszik, ezzel kellemes meleg ölelést nyújt az autóban utazóknak. Emiatt az utasteret nem kell külön fűteni, így energiát spórolhatunk. A számok nyelvén ez akár 15 százalékos téli hatótávnövekedést jelenthet, ami már érezhető mennyiség.
4
Az új biztonsági öv alig vastagabb egy hagyományosnál, és pont ugyanolyan biztonságos – kivéve ha az utas hóember. Ráadásul a ZF szerint bármilyen autóba átalakítások nélkül beépíthető.
Forrás: ZF