Nem adta ki: arccal esett az árokba a GR Yaris

A Toyota GR Yaris már a szalonból kitolva is van annyira potens gép, hogy a közúti nyúzáson túl az ember elcsábuljon vele a versenypályára. A hegyi felfutóra felkészített, kagylóüléses, bukócsöves versenyautó pedig fokozottan alkalmas arra, hogy remek időket fusson a kanyargós szakaszokon. Ha el nem szúrják.

260 lóerős, turbós háromhengeres motorjához 6 sebességes kézi váltója van, valamint összkerékhajtása, mellyel a GR Yaris több mint egy hot hatch. A fejlesztés lényeges pontja volt az is, hogy raliautó épüljön belőle, ezért alig van közös alkatrésze az ötajtós Yarisszal. Összkerékhajtása ráadásul állítható, hogy hátsókerekesen viselkedjen, ha kell.

Itt azonban épp az volt a probléma, hogy a kanyarból orral radírozva húzott az árok felé. A lemez ugyan meghajlott és a pilóta önbizalma is odaveszett az esetben, de szerencsére személyi sérülés nem történt. A vezetőnek az instruktorok azt tanácsolták, hogy ilyen helyzetben okosabban válasszon tempót, vagy keményen álljon bele a fékbe, így több esély van elkerülni az árkot.

A Toyota GR Yarist mi is meghajtottuk, ráadásul versenypályán! Nézd!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!





A cikk forrása: totalcar.hu