Négy évszakos gumit a Toyotára

Tisztelt Gumidoktor!

Nem egészen kétezer kilométert futott abroncsokat szeretnék négy évszakosra cserélni. Éves futásom 12-13 ezer km körül, jellemzően idehaza volt az elmúlt huszonvalahány évben. Valójában még a hegymenet sem jellemző, bár előfordul. 205/60 R16 a gyári adat, de én akár ballonosabbat is bevállalnék, Toyota Proace Versóra kerülne. Mintázatában jó lenne valami sáros, poros utat tűrő (a telekre vezető szakasz miatt – a fogyasztásból tudnék engedni). Tudna valami jót ajánlani?

Üdvözlettel:Vilmos

Kedves Vilmos,

Ha ennyire újak a gumijai, érdemes megpróbálni beszámíttatni gumisnál az új négyévszakos szettbe.

Az ön által írt gumiméret és Toyota-típus azonban nem passzol össze. Ha ugyanis a Proace Versóról beszélünk valóban, annak a gyári alap abroncsmérete a 215/65 R16. A 205/60 R16 a Proace City Verso mérete, az viszont másik, kisebb típusa a Toyotának.

Mindenestre, ha négy évszakosra vált, az eleve kicsit jobban fog viselkedni sáros, vizes talajon, nem kell ide terepjáró mintázat. Egész évben használható gumiból azonban érdemes a legjobbak közül választani, hogy minél kisebb kompromisszumot követeljen meg a mindennapokban, legyen zimankós tél vagy nyári kánikula. Középkategóriából a Nexen, Apollo és Vredestein márkákat, míg a prémiumszegmensből a Goodyear, Conti, Bridgestone vagy Michelin négyévszakos mintázatait emelném ki. Ezekkel nagy eséllyel működni fog az egész éves használat.

Üdv, Gumidoki

Köszönöm a tippet!

Ha minden igaz, Michelin Crossclimate lesz belőle a jövő héten. A járgány valóban Toyota Proace City Verso, ső tovább is van: Shuttle Sensor+, csak unom ezt állandóan végigmondani/ írni. *

Szép napot, minden jót! Üdvözlettel: Vilmos

Kedves Vilmos,

Örülök, ha segítettem!

Az is egy tanulság, ha gumiméretről beszélgetünk, hogy fontos a jármű pontos típusa, sőt a korrekt válaszhoz még a kivitelt, motorizáltságot is szűkíteni kell. Könnyű sajnos információk hiányában lukra futni….(o;

Üdv, Gumidoki

A cikk forrása: totalcar.hu