A Sziklás-hegységben található a világ egyik leghíresebb hegyi felfutója: a Pikes Peak Észak-Amerika Nürburgringje, ahol egy jó idő hasonló presztízsű adat, mint a Zöld Pokolban.
Nem csak kalandvágyó amatőr és profi csapatok érkeznek ide, hanem autógyártók is, akik az autóikban rejlő potenciált szeretnék bizonyítani — pont mint a Nürburgringen.
5
A terep azonban jóval veszélyesebb még úgy is, hogy az utóbbi évtizedekben sokat adtak a biztonságra. Például már nem földút vezet fel a 4302 métere csúcsra, és aki elméri, az nem zuhan egyből a szakadékba, mert van szalagkorlát is. Ugyanakkor hatalmas bukásból így sincs hiány.
Most egy videó – első része – alapján a BMW-nek nem adta ki, miközben azt akarták bizonyítani, hogy a legnagyobb, legnehezebb és legerősebb autójuk márpedig remekül alkalmas a kanyargásra. Ez az autó a 748 lóerős, 1000 Nm-es csúcsnyomatékú XM Label Red, ami a gyári állapotában bő 2,7 tonnás tömege ellenére is 3,8 alatt gyorsul nulláról százra.
5
Sokszor láttuk már, ahogy ezek a gigantikus toronyházak beledörgölik a fizika arcát egy útszéli tócsába, de a BMW-nek ez most nem jött össze maradéktalanul. A felfutóhoz egy egyedileg átalakított XM-et használtak, aminek kipakolták a belterét, bukókeretet építettek bele, és Pirelli semislickeket raktak a felnijeire.
A hatalmas BMW a videón iszonyú gyorsnak tűnik az egyenesekben és a kanyarokban, egy ponton azonban elfogyott tapadás. Az egyedi XM lesodródott az útrol, kidöntött egy fát, majd felborult. Bár az autó nagyon csúnyán összetört, a sofőr egy karcolás nélkül megúszta, az autó és a bukókeret is jól vizsgázott.
5
A baleset ellenére a BMW nem adta fel: újra megpróbálták, amihez kellett egy másik autó, hiszen az eredeti szinte biztosan menthetetlen. A futam még júniusban zajlott, és mivel a BMW Youtube-csatornáján már beharangozták a videó második részét, valószínűleg végül sikerült jó eredményt elérniük.
Forrás: BMW USA