A tavalyi év után 2022-ben is a Toyota maradt a világon legtöbb autót értékesítő vállalat. Még a COVID-járvány utóhatásai és a mindenkit érintő félvezetőhiány ellenére is közel 10,5 millió járművet értékesítettek világszerte.
A Daihatsu és a Hino leányvállalatok számait is számolva 10.438.024 Toyota termék talált boldog gazdára tavaly január első és december utolsó napja között. Hozzájuk képest például a komplett Volkswagen-csoport 8,3 millió autót értékesített ugyanebben az időszakban.
De ez még ezzel együtt is a romló teljesítmény jele, már amennyiben egy 0,1 százalékos visszaesést a 2021-es adatokhoz képest érdemes ilyen jelzővel illetni mondjuk természetes szórás helyett. Az mégiscsak csalódást okozhat a Toyota számára, hogy pont Japánban esett vissza jelentős mértékben, 9,6 százalékkal a kereslet, amit viszont erős (elsősorban ázsiai) export adatok ellensúlyoznak.
A piaci eloszlásra a Compare the Market szervezet felmérése is ad egy kis rálátást. Ők azt vizsgálták, hogy melyek azok az autós márkanevek, amikre a legtöbben kerestek rá adott területeken. Eszerint a Toyota keresőszóra elsősorban Közép- és Kelet-Ázsiában, Dél-Afrikában és Ausztráliában keresnek rá az érdeklődők, míg nálunk az európai nevek állnak az előtérben.