A Toyota az elmúlt években nem csak Európában növekedett nagyot, de Magyarországon is, és a stratégiájuk (és az emissziós kvóták kijátszásának) egyik lépcsője, hogy az öreg kontinensre is elhozták a némiképp tájidegen Highlandert.
33
A dizájn és a méret is egyértelműen Amerikára lett szabva, a hajszál híján öt méter hosszú, hétszemélyes szabadidőautó formája idegen Európától: akinek bejön, merésznek mondhatja, akinek nem, inkább közönségesnek. Az autó már Magyarországon is megvehető, a SUV-szegmens hibrid részében harcol a konkurenciával, és egészíti ki a Toyota hamarosan bemutatkozó Yaris Crossból, CH-R-ből és RAV4-ből álló repertoárját, amelynek egyébként bőven 90 százalék feletti hányadát veszik hibrid hajtással.
33
A Highlandert nem a konkurens modelleknél elterjedt plug-in rendszerrel, hanem a Toyota öntöltő hibridjének 4. generációjával szerelik, amit azzal indokol a márka, hogy a plug-ineket a gazdáik jellemzően nem töltik, ezt figyelembe véve előnyösebb és takarékosabb az öntöltés: 6,6-7,1 litert számolnak a fogyasztásra, ami a minimum 2015 kg-os önsúly mellett egyáltalán nem rossz. A sajtótájékoztatón hangsúlyozott részlet pedig, hogy a saját súlyának majdnem megfelelő 2000 kg vontatására képes, bár ez megint inkább Amerikában releváns információ, ahol több a nagy vontatnivaló.
33
Dicséretes, hogy nem egy 4-500 lóerős műhibridet csináltak belőle, a 180 km/h-s végsebessége sem az Autobahnra van optimalizálva. A 2,5 literes Atkinson-ciklusú, dupla VVT-i (szívó- és kipufogó oldali folyamatosan változó szelepvezérlésű) benzinmotor két, állandó mágneses szinkronmotorral és a hátsó üléssor alatt lakó, 6,5 Ah-s kapacitású akkumulátorral egészül ki, a rendszer összteljesítménye 248 lóerő. Az autó a TNGA-K platformra épül, és a Toyota AWD-i elektromos összkerékhajtása dolgozik benne, amelynek érdekessége, hogy a hátsó kerekeket (ahogy a RAV4-ben is) elektromotor hajtja, a rendszer pedig képes arra, hogy a nyomaték 90%-át ezekre irányítsa.
33
A Highlandert és a megújult Land Cruisert együtt mutatták be, közben fel is hívták a figyelmet a két autó közötti különbségre: míg utóbbi rendes terepjáró, a Highlander egyáltalán nem az. Karosszériája önhordó, az elöl McPherson, hátul független felfüggesztés közúti stabilitására és kényelemre van hangolva, amit a karosszéria billenését szabályozó/ellensúlyozó rendszer, és a gyorsuláskor az orr felemelkedési hajlamát visszafogó rendszer egészít ki. Az autó alján egészen a hátsó tengelyig burkolat található, ami az autó légellenállását és a zajt hivatott csökkenteni, de a zajszűrős üvegek és a tetőben, a padlóburkolatban, a műszerfalban és a kerékjáratokban lévő plusz szigetelések is ezt a célt szolgálják.
33
Szintén nagy hangsúlyt kaptak az aktív biztonsági rendszerek, valamennyi Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense csomag, amelynek tartalmát szívesen felsorolnánk, de kifogyna a billentyűzetből a tinta, így csak példákat emelünk ki: vészhelyzeti kormányrásegítés, ütközést megelőző rendszer, kanyarodási asszisztens, kanyarodási sebességszabályozó, teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika.
33
Ahogy a méretek (pl. 4,966 m hossz, 2,85 m-s tengelytáv) sugallják, a Highlanderben hét személy is kényelmesen elfér, ebben a felállásban is marad 334 liternyi csomagtér, a 180 mm-en mozgatható második üléssor miatt pedig a leghátsó ülések is könnyen megközelíthetők.
33
Alapfelszereltség a háromzónás klíma és a vezetékmentes telefontöltés, de az 1200 Wattos, JBL hangrendszer a 10,1 colos head-up kijelzővel, a 12,3 colos központi multimédiás érintőképernyővel (alapból 7, illetve 8 colosak) együtt a magasabb felszereltségek része. Az autó egyedül a fenti hajtáslánccal kapható, az alap Comfort kivitel 16,7 millió forintról, a legmagasabb Executive pedig 21,15 millió forintról indul.