Üdv Olajdoki!
Egy 3 éves Fiat 500L 1,4 16V autóm van, nem sokat járok vele, de ami kell neki, azt megadom, beleértve az évenkénti szakszervizben történő átvizsgálást és olajcserét. Mivel új korában igencsak ette az olajat, ezért vettem egy, a kézikönyv által előírt SELENIA KPE SAE 5W-40 ACEA C3 olajból (Fiat kód 9.55535-S2) és azzal töltöttem utána.
A minap olajcsere után látom, hogy a hivatalos szerviz LUKOIL GENESIS SPECIAL 5W-40-et tett a motorba. Ha jól látom, az bizony ACEA A3/B3 ill. A3/B4 és Fiat kód ugyanaz, csak N2/Z2 a vége – előírásoknak felel meg. Nem gondolom, hogy óriási lenne különbség (bár árban valószínű), azonban úgy gondolom, hogy az Euro6-os megszigorítások miatt adja meg a gyár az adott olajtípust.
Mégis kérdezném Öntől, hogy van-e jelentős eltérés a két olajtípus között. Illdnomosabbnak tartanám, ha még az elvégzett munka előtt rákérdeznének az ügyfeleknél, mégis melyik olajat szeretnék és mi a különbség köztük. Remélem az eset nem különösebben hasonlít a Toyota 1.33-as motor olajkálváriájára.
Köszönettel és üdv, Sándor
Kedves Sándor!
Jelentős a különbség. A kipufogógáz utókezelő rendszerrel kompatibilitás területén keresendő a különbség. Ha a gyártó S2-t ír elő akkor az nem az N2. Nem az ügyfelet kell megkérdeznie a szerviznek, hanem az előírást betartani. Ezzel együtt mivel egy benzines motorról van szó, ezért nem számítok ipari katasztrófára, de azt javaslom, legközelebb hívja fel finoman a figyelmüket a kérdésre.
Üdv.: Olajdoki