Kicsi garázsba kicsi autót – 1,2 millióig

Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.

Kedves Nepperűző!

Autóvásárlás előtt állunk feleségemmel, és a garázs méretei miatt egy kisebb példányban gondolkozunk. A jármű főként hétvégi bevásárláshoz, plusz hetente – két hetente 40 km-es táv megtételéhez lenne elengedhetetlen, amikor is a gyereket visszük nagyszülőkhöz. Jelenleg céges autóval hoznak- visznek munkába, de ez később változhat, de maximum 15 km-es táv oda-vissza. Már autókkal álmodok, mert a jelenlegi árak mellett igencsak nehéz a döntés. Gondolkoztunk már Suzuki Swiften, Honda Jazzen, Ford Fiestán, Yarison és körülbelül az összes autón ebben a kategóriában. Olyat keresnénk, aminek a várható fenntartási költségei a legkevesebbek, mert számunkra az a fontos, hogy eljussunk A-ból B-be, és persze a fogyasztás is baráti legyen. Maximum 1,2 milliónk lenne rá. Mit ajánlana Ön? A fenti példákon kivül is bármire kíváncsiak vagyunk. (Jelenleg is francia autónk van, így nem idegenkedünk azoktól sem, még eddig a 406-osommal voltam legjobban megelégedve, de kezd nagyon kiöregedni szegény).

A segítséget előre is köszönjük! Üdv, Péter

Kedves Péter,

A felsorolt autók mind tökéletesek a felvázolt célra. Azt válassza, amelyikből a legjobb állapotút találja. Jelenleg a használtautó árak drasztikusan emelkednek, és ez érezhető az olcsóbb szegmensben is. A saját meglátásaimra alapozott sorrend a következő: Yaris, Jazz, Swift, Fiesta.

A Yaris első szériája az egyik legjobban sikerült kisautó a szegmensben és a 2003-as ráncfelvarrással még jobb lett. Ragaszkodjon az 1.3 literes benzineshez, vagy az 1.4 literes dízelhez. Én az utóbbival venném, mert a dízel kisautók most olcsók, és erre a motorra az életemet bíznám. Négy liter körül fogyaszt, és teljesen mindegy neki, hogy milyen távon vagy mire használják, csak beindul és megy. Nincs semmilyen manapság rettegett alkatrésze, ami drágán lenne javítható. Itt jöhet képbe a Yaris Verso, ami bár csúnyább, mint egy lőtt seb, mégis rendkívül praktikus, a tulajok imádják.

A Jazz utastere tele van ötlettel, és remekül variálhatók az ülések, de sajnos mindkét motorjával rettentő gyenge. A beltér anyaghasználata siralmas, az egész egy fröccsöntött doboz. Autópályán hangos, felszereltsége a nullával vetekszik. Én nem rajongok érte, mert egy kicsit túl van rajongva, és ez az árán is látszik. Tény, hogy megbízható, eddig csak egyben cseréltünk motort, pedig sokat eladtunk. Legfőbb ellensége a rozsda, erre érdemes odafigyelni vásárláskor. Szerintem egy Nissan Note sokkal jobb autó, és az ára sincs úgy elszállva.

04 Honda-Jazz

A Swift Isten alapcsomagja, egy kellemes uzsonnás doboz. Mindent tud, amit kell, se többet, se kevesebbet. Az 1.3 literes esetében viszont számolni kell váltóhibával, javítása körülbelül 150-200 ezer forint. Az 1.5 literes szeret hengerfejes lenni, ez a mai árakkal 2-300 ezer forint között javítható. Az 1.3 literes dízel viszont annyira hitvány lett minden szempontból, hogy sosem merném megvenni, ön se tegye.

auto/SUZUKI/SWIFT 2005-/XLARGE/01fs

A Ford Fiesta benzinmotorjai gyengék és sokat fogyasztanak. A kasztni rohad, a rugók eltörnek, a belseje tartós, ugyanakkor elég spártai. A futómű sportos, a kormányzás jó, és összességében tudok rajongani érte, de csak ezt is csak az 1.4 literes dízellel venném. A télen volt szerencsém néhány hónapot a Novoth közel 500 ezret futott 1.4 tdci Fiestáját hajtani, ami még ennyi kilométerrel is lelkes kisautó volt. Én számításba venném a Ford Fusiont, ha már a Jazz is szóba került.

auto/FORD/FIESTA 2001-/XLARGE/04rs

Sok sikert kívánok a Yaris vásárláshoz,
Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

A cikk forrása: totalcar.hu