Kínai és egyéb ázsiai piacokra készült autók esetében megszoktuk a gyenge törésteszt-eredményeket, de egy elismert márka szigorú nyugati piacra szánt modellje esetében igen ritka az ilyesmi. Mégis ez a helyzet az új Nissan Rogue-gal, ami nálunk ugyan ismeretlen, de odaát sikeres kompakt városi terepjáró, a Nissan X-Trail közeli rokona.
Az autó összességében jó, négycsillagos eredményt ért el az amerikai NHTSA tesztjén: az oldalsó ütközésnél öt csillagot, borulásnál négyet, frontális ütközés esetén viszont az első utas védelmére csupán két csillagot kapott. Mindez az autó szempontjából azért kellemetlen, mert a Rogue roppant erős szegmensben versenyez olyan slágermodellek ellen, mint a Honda HR-V vagy a Toyota RAV4, ráadásul a márka közelmúltbéli bukdácsolása után most egy megújuló fázisban éri őket a fiaskó.
Árnyalja a képet, hogy a Nissan rögtön reagált, emailben nyilatkoztak: a rossz eredmény csak a Japánban működő, kyushu-i gyárban 2021 január 28. előtt készült modellekre vonatkozik, és azóta foganatosítottak is egy frissítést minden, az amerikai Smyrnában gyártott és a január 28. után Kyushuben készült autó utasbiztonsági rendszerére. Hogy a már legyártott körülbelül 50000 gyengén teljesítő Rogue sorsa mi lesz, azt egyelőre mérlegelik, a frissített változatok újbóli teszteredményei májusra várhatók.