A Lexus kommunikációja a két újdonsággal kapcsolatban minimum zavarba ejtő: a nevük Electrified Sport Concept és Electrified Sedan Concept. Az Electrified azonban csak annyit jelent, hogy biztosan van bennük elektromos hajtás is, azt viszont nem jelenti, hogy biztosan csak az lenne bennük.
4
Mindkét jármű ismerős lehet a Toyota tavaly decemberi, nagyszabású villanyautós show-műsorából, ahol szerepelnek a 15 másik járművel együtt a nagy csoportképen. Ám akkor külön egyetlen újdonság részleteit sem ismertették.
4
Ami azt illeti most is a gyári fotósorozat a legbeszédesebb: ezen felül csak annyit tudunk, hogy a sportkocsi-tanulmány 2 másodperchez közeli gyorsulási időt produkál 100 km/h-ra, és akár 700 km-t is elmegy utántöltés nélkül. Ám még az sem vehető biztosra, hogy tisztán elektromos modellekről van-e szó, vagy valamiféle hatótávnövelő trükkel próbálkozik a Toyota luxusmárkája.
4
Az viszont üdítő újdonság, hogy mindkét autó határozott stílust képvisel: az látszik, hogy igyekeztek jellegzetes vonásokat találni a márka jövőbeli autói számára. Ilyen a széles közepű masnira emlékeztető frontkiképzés, vagy a fektetett S-betűre emlékeztető vonal, amely az oldalsó ablaksor hátsó végét köti össze az első sárvédőívvel. Azt persze nehéz lenne megjósolni, különösen a Lexus esetében, hogy mindebből mennyi juthat el a szériagyártásig, és mikorra.
4
A Lexus a Toyota ígérete szerint 2030-ra már csak elektromos autókat kínál majd Európában, Észak-Amerikában és Kínában, a többi piacon pedig 2035-re tervezik a teljes átállást.