Két új terepre szánt Rangert csinált a Ford, mert 500 Nm átrendezi a határt

A Ford Rangert Ausztráliában fejlesztették, és ez nagyjából meg is magyarázza, hogy a munkás XL, a duplakabinos XLT, a sportos Wildtrak, a luxusba hajló Platinum és a zúzós Raptor mellé miért kell még két gyárilag tuningolt pickup a Fordtól. Azért, mert az emberek szeretik. Itt is, és ott is.

2023 FORD RANGER WT-X 0

Az XL, az XLT és a Wildtrak adott volt, a Ford Ranger Platinum pedig azért született, mert a Volkswagen Amarok magasabb felszereltséggel készül a Ford Ranger alapjaira, tehát logikus volt az eredetiből is csinálni egy opciókkal teli utcai csúcsmodellt. Terepre pedig ott a Raptor, ami továbbra is teljesen egyedi ajánlat a piacon.

Csakhogy a Ranger Raptort egyelőre kizárólag a biturbó V6-tal lehet megvásárolni, így pedig húsz és fél millió forintról indul. Azoknak, akik szeretnek terepezni a pickupjukkal, de többre vágynak, mint a Wildtrak, most itt a Wildtrak X és a Tremor. Mondhatni, hogy nagy lett a Ranger család.

A Wildtrak X 26 mm-rel magasabban és 30mm-rel szélesebb nyomtávval érkezik, dupla Bilstein gátlókkal, haspáncéllal és átdolgozott, megerősített kormányművel. A motor a kétliteres biturbó dízel 205 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal már 1750-es fordulaton, míg a váltó a jól ismert tízsebességes automata. Az összkerékhajtás kapcsolható, ám zárható differenciálművek nincsenek, mert azokhoz továbbra is Raptort kell venni.

A macsó kinézet kedvéért kellő mennyiségű feketére fújt vizuális elemmel is megdobták az X-verziót az olyan elektronikus segédek mellett, mint a fordulókört a fékekkel negyedével rövidítő Turn Assist, vagy a Trail Control, ami választható sebességgel mászik vagy ereszkedik a kemény terepeken is, teljesen magától.

Külsőre egy fokkal visszafogottabb választás a Ranger Tremor, ám a technológia szinte azonos. Ennek alapja az XLT, bár a módosított futóműgeometria itt is az önfeledt terepezésnek kedvez.

A Tremor belseje gumiszőnyegekkel támogatja a könnyű tisztítást, míg az opcionális kiegészítőket a Raptorban is látott előre kábelezett tetőkapcsolósorral lehet kezelni. Jár még a csomaghoz a feketére fényezett hátsó bukókeret is, hogy legyen hova felrakni a sok LED lámpát.

A Ford ezen felül hamarosan új tetőcsomagtartó rendszert is kínál majd a Rangerhez, hogy bizonyos hosszú szállítmányok ne a platóról lelógva foglalják a helyet.

A cikk forrása: totalcar.hu