Japán autók csúcsa a Lexus LFA

2009 októberétől vett fel a Lexus rendeléseket az LFA-ra, mely egy ideig az elképesztően ritka Toyota 2000 GT-t is túlszárnyalva lett a valaha volt legtöbbet érő japán autó, igaz, azóta ismét az előbbié a korona. Ez kicsit sem meglepő, hiszen az LFA szintén nem gyakori darab, mindössze 500 darabot gyártottak a japán Motomachi gyárban kifejezetten a vevő kérésének legapróbb részletekig megfelelő specifikációban. 

4,8 literes, 72 fokos hengerszögű, száraz karteres, hengerenkénti pillangószelepes V10-esét a Yamaha fejlesztette. Blokkja alumínium, magnézium és titánötvözet, mely kisebb egy V8-anál és könnyebb, mint egy V6-os. 8700-as fordulaton 560 lóerőt ad le, mellé pedig 480 Nm nyomatéka van. Olyan bosszúsan pörög fel, hogy állítólag csak a digitális fordulatszámmérő képes vele felvenni a tempót.

1614 kilogramm az LFA súlya, 48:52 arányú a tömegeloszlása, ami részben a karbon monocoque-nak és az alumíniumból készült segédvázaknak köszönhető. A szénszálas elemek alkalmazása önmagában 100 kg-ot jelentett az Lexus sportautójánál. 2011 novemberében készült el a 211-es sorszámú LFA, mely egyike a 44 darab balkormányos autónak, mely ezt a Whitest White nevű fényezést kapta. A belterét pedig kék bőrkárpitba varrták, amire csak szolid utalás a szintén kék színű féknyereg a felnik mögött.

Sok LFA nem azonnal talált gazdára, hiszen több kereskedő is inkább befektetési céllal tárazott be a legdurvább Lexusból. Ezt az autót első tulajdonosa, csak évekkel később, 2013. június 27-én regisztrálta Katarban. Mostanra 6109 kilométer van benne, a felniken új Michelin Pilot Sport 4 gumik vannak és átesett egy kötelező szervizen is a németországi Toyota Gazoo Racingnél.

235 millió forintnak megfelelő összeget kérnek a Lexus LFA-ért, ami bármelyik luxusvilla garázsában nagyon szépen hirdeti, hogy a Porschén, Ferrarin és McLarenen túl is van élet.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!





Ha láttad már karmesterkedni karbon kitámasztóval Karottát, akkor azért, ha pedig még nem, akkor azért nézd meg az LFA videót!

A cikk forrása: totalcar.hu