A villanyautózásban nem kapkodja magát, de egy új elektromos mopeddel azért kijött a Toyota. A tavaly még Ultra-Compact BEV néven emlegetett koncepcióból lett most szériaautó, íme a pár centi híján 2,5 méteres C+pod.
A japánok célja az új mopeddel első sorban nem is a magánpiac. Terveik szerint japán önkormányzatoknak, és különféle állami intézményeknek értékesítik majd, és csak a leeső piaca lesz a helyi magánvásárlóké. És bár csak egy mopedautóról van szó, akárcsak a Citroen az Amival, a Toyota is annyira személyautósra vette a munkát, amennyire lehetett. Így például a Toyota valamennyi friss vezetéstámogató rendszere ott van benne, és a lehetőségekhez képest az utastér is csak annyira lett gnóm, amennyire az a méretbeli korlátokból következik.
A C+pod hossza 2,49 méter, 1,29 méter széles és 155 centi magas. Ezek mellett a méretek mellett is 690 kilogramm a tömege, de ebben azért jócskán benne van a 9 kWh-s akkucsomagja, amivel – WLTP szerint mérve – 150 kilométer hatótávot tud. Persze hogy ezt elérje, nem mindegy, hogy mennyit mennek vele a 60 km/h-s csúcstempó közelében, ahogy az sem, épp mekkora teljesítményt vesznek ki a villanymotorjából, ami 3,5 lóerős tartós és 12,5 lóerős csúcsteljesítményt bír.
Ugyan az európai piacot nem fenyegeti ilyen veszély, ha jönne, valahol 5-6 millió forint körül lehetne az indulóára. A japán alapára legalábbis 1,65 millió jen, azaz 4,7 millió forint.