Megcáfolhatatlan a tény, hogy Aiko Toyoda tartja az ígéretét, miszerint kigyomlálja a Toyota menüjéről az unalmas fogásokat. A tengernyi hibrid mellett pedig könnyen elférnek az olyan modellek, amire az autóbolondok igazán vágynak és a jövőben is vágyni fognak.
10
Ott a zseniális GR Yaris, ami nem egyszerűen csak egy összkerékhajtású, 260 lóerős kisautó, hanem egy egy olyan gép, ami igazából versenyzésre készült és ettől csodálatos. Lehet, hogy sokan kiakadtak azon is, hogy az A90-es Supra már inkább BMW, de ez egészen odaáig érdekes, amíg az ember fel nem keni vele elsőre a kedvenc kanyarját úgy, ahogyan azt elképzelte. Aztán a kettő között pedig ott a Hacsi utódja, amit már GT86 helyett GR 86-nak hívnak majd (Gazoo Racing újabban a Toyota sportos autókkal foglalkozó részlege).
10
Már az elődje is egy nem túlzottan erős, de annál szórakoztatóbb autó volt. Viszont a testvértől, a Subaru BRZ-től alig különböztette meg valami. Ezen változtattak a Toyota GR 86-nál.
Formatervében nincs drámai változás, csak a logók és a lökhárító formája, de a 2,4 literes, szívó, négyhengeres bokszermotor épp csak egy picit erősebb (235 lóerő a BRZ 231-ével szemben) és nyomatékosabb (250 Nm). Maradt 1,3 tonna alatt, de a karosszéria 50 százalékkal merevebb.
10
Gyorsulása kb. 1 másodperccel jobb, mint az elődmodellé, a GR 86 6,3 másodperc alatt futja a 0-100-at. Ez azonban kevésbé lényeges. Azt ígérték, hogy a GR 86-ban a kezelhetőség lesz az igazi finomság. Élesebbre és élvezetesebben vezethetőre hangolták.
10
Testvérét, a Subaru BRZ-t nem lehet kapni Európában és a Toyota esetében is logikus lépés lenne, hogy nem csinálnak házon belüli konkurenciát a négyhengeres GR Suprának. A Toyota GR 86 ennek ellenére elérhető lesz az öreg kontinensen, de nem mostanában. 2021 végén kezdődik az értékesítés Japánban, így mifelénk 2022-re toppanhat be. Ha valamire szeretek várni, az a hátsókerekes örömautó.