A BMW lépcsőzetesen készíti fel a világot az ilyen autókra: először kitalálták a hatalmas, hódfogra emlékeztető veséket – például az M4-en –, aztán ezeket ráfaragták egy hatalmas, elektromos hobbiterepjáró orrára. De ott van még az új 7-es is, ami elszakadt a klasszikusan elegáns, nyúlánk limuzinok formavilágától. Most pedig itt a legújabb agymenésük, a visszafogottságot hírből sem ismerő XM.
41
Az újdonság olyan, mintha az iX-et és az X7-et gyúrták volna egybe: a méretei és az arányai alapján az X7 áll hozzá közelebb, míg a formai megoldásai és a hobbiterepjárókhoz képest kevésbé magas teteje az iX-et idézik. A végeredmény finoman szólva is véleményes, de jóval kevésbé sokkoló, mint amilyennek a koncepcióautó tűnt.
41
A vesék hatalmasak – és ha kell, világítanak –, de legalább nem függőlegesek, az óriási, trapéz alakú kerékjáratokban pedig akár 23 colos kerekek is foroghatnak. Az XM is megkapta a mostanában a BMW-kre jellemző, mérgesen hunyorgó, keskeny lámpákat. A kasznin mindent élek tagolnak, az összkép pedig ettől igen határozott lett, a könnyedség leghalványabb szele nélkül.
41
Ha a súlyán nem is – ami nagyjából 2,7 tonna –, a hajtáson látszik, hogy egy M-es modellről van szó. A motor egy 4,4 literes V8-as benzines, két turbóval: ez önállóan 483 lóerő és 650 Nm-es forgatónyomaték leadására képes. A benzinmotort egészíti ki egy elektromotor, amit a nyolcsebességes automataváltóba integráltak: ez 194 lóerőt és 280 Nm-t tud. A rendszer összteljesítménye 644 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 800 Nm. A hírek szerint érkezik majd egy ennél is erősebb, Lebel Red nevű változat is: ez limitált számban készül majd és 735 lóerőt, illetve 1000 Nm-t fog tudni.
41
A villanymotorhoz egy meglepően combos méretű, 25,7 kWh-s akkupakk is tartozik, amivel tud ugyan tisztán elektromosan közlekedni, a hatótáv azonban komikusan kevés. WLTP szerint is mindössze 81-88 kilométert tud megtenni árammal. Arra mondjuk elég lesz, hogy Magyarországon zöld rendszámot kaphasson.
41
Az XM így valamivel erősebb, mint az iX M60 és a súlyuk is szinte teljesen megegyezik, mégis kicsit kevésbé gyors. Míg az iX-nek csak 3,8 kell a nulla-százhoz, az XM esetén ez 4,3 másodperc, ami abszolútértékben még mindig igazán durva érték valamitől, ami akkora, mint egy családi ház. A végsebesség egyébként alapesetben 250 km/h, amit az M Driver’s Package megvásárlásával 270 km/h-ig lehet feltolni.
41
A valaha volt legnehezebb szériagyártású BMW méretei sem gyengék: a hossza 5,11 méter, a szélessége 2,05 méter, míg a magassága 1,75 méter. Az X7-hez hasonló dimenziók ellenére – ami 7 személyes – az XM csak 5 embert tud befogadni. Aki beül, azt az iX-éhez nagyon hasonló beltér fogadja majd rengeteg bőrrel és a külsőhöz képest kimondottan visszafogott dizájnnal.
41
Az XM magyarországi ára egyelőre nem ismert, de a külföldi árak ismeretében a méretéhez lesz hasonlatos: az alapár 160 ezer dollár, ami körülbelül 68,5 millió forintnak felel meg. Ennél is jóval magasabbról indul a Lebel Red, amiért már 185 ezer dollárt, azaz 79,2 millió forintot kérnek. Az XM 2023-tól lesz elérhető.
Forrás: BMW