Itt a Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition | Toyota hírek

A Toyota vadonatúj, különleges kiadást épített a nagysikerű GR Suprából, amelyből mindössze 90 darab érkezik az európai piacokra.

Az autó azonnal felismerhető lesz az egyedi Horizontkék fényezésről, a 19 colos matt fekete kovácsolt könnyűfém keréktárcsák és a kék varrású alcantara kárpitozásról, de épp ilyen egyértelmű ismertető jel lesz az is, hogy minden egyes példány műszerfalán, szénszálas panelen rögzített típustáblán látható majd a gyártási szám és a Jarama versenypálya körvonala.

A különleges kiadású modell alapja, a GR Supra telivér sportkocsi, klasszikus orrmotoros-hátsókerékhajtású kialakítással, 3.0 literes, soros hathengeres turbómotorral, 340 lőerővel és 500 Nm forgatónyomatékkal, az autó gyorsulása gyorsulás 0-100 km/órára mindössze 4,3 másodperc. A futóművet kifejezetten a teljesítményre hangolták, a lehető legtökéletesebb irányíthatóság érdekében „az aranymetszés szabályai szerit” megszerkesztett nyomtávokkal és tengelytávval. Az értékesítés (a kiválasztott európai piacokon) már márciusban elindul.

Egyedi formaelemek és gazdag felszereltség jellemzi a limitált szériát, a GR Supra sportkocsi alapjai pedig eleve adottak. A korábbi Supra különkiadásokhoz hasonlóan újdonságból mindössze 90 darab érkezik az európai piacokra, a kupé A90-es gyári kódjával. Az újdonság már márciusban megjelenik Európában, a bemutatók ideje az egyes piacokon eltérő.

Az új speciálmodell éppen annak a legendás spanyol versenypályának a nevét viseli, ahol az új GR Supra rendkívül sikeres sajtóbemutatóját is megrendezték. A Jarama Racetrack Edition változatot a kupé jól ismert 3.0 literes, 340 lóerős turbós, soros hathengeres motorja hajtja, és speciális “GR” típusjele mindent elárul a modell Toyota Gazoo Racinggel való szoros kapcsolatáról, hiszen ők is részt vettek a fejlesztésében.

A különsorozat legfeltűnőbb külső jegye a Horizontkék fényezés és a matt fekete, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák kontrasztja; ezt a hatást tovább erősítik a látványos, vörös féknyergek. Az autó különlegességét bizonyító plakett a műszerfal szénszálas betétjén ül, és a gyártási sorszámon kívül a Toyota GR Supra logója és a Jarama versenypálya körvonala is látható rajta.

Az utastér kárpitozása kék varrású fekete alcantara, az ülések elektromos állításúak, memóriásak és fűthetők is. A menetteljesítmények és az egyéb műszaki, teljesítménybeli jellemzők – a finoman hangolt és kiegyensúlyozott futóművel együtt – azonosak a GR Supra alapmodelléivel, a széles nyomtávok és a rövid tengelytáv aránya éppen ideális.

Az alacsony súlypont, a könnyű és merev karosszéria és az alacsony légellenállású külső is az agilitást és a stabilitást szolgálja. Az autó jellemzőit olyan kiegészítők hangolják tökéletessé, mint a változó csillapítású adaptív felfüggesztés (NORMAL és SPORT beállítással), az aktív differenciálmű, a sportos áttételezésű kormánymű és a négydugattyús könnyűfém féknyergekkel felszerelt 348 mm átmérőjű, nagy teljesítményű, hűtött első Brembo féktárcsák.

A motor rövid reakcióidejű, nyolcfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a rajtautomatika használatával az állórajtos, 100 km/órás gyorsulás szintideje mindössze 4,3 másodperc. A vezetési élményt fokozza az az 500 Nm forgatónyomaték, ami már 1.600/perctől egészen 4.500/percig a vezető rendelkezésére áll.

A Jarama Racetrack Edition felszereltsége is gazdag: része a 3D térképes navigációs rendszer, a teljes okostelefon integráció (Apple CarPlay és Android Auto), a Supra Connect nevű konnektivitási szolgáltatás és a tíz hangszórós audiorendszer is. A multimédia funkciói a 8,8 col átmérőjű középkonzoli TFT érintőképernyőről vezérelhetők, és bizonyos szolgáltatások hangutasítással is működnek.

A Supra Safety + csomag az aktív biztonsági felszerelések egész sorát kínálja: ütközést megelőző biztonsági rendszer gyalogos-, és nappali kerékpáros-felismeréssel, jelzőtábla-felismerő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormányzási asszisztenssel, adaptív intelligens sebességtartó automata stop-and-go funkcióval, valamint adaptív világítás- és távfény-szabályozás. Ez utóbbi az autó előtti terület megvilágítási képét minden helyzetben a kormányelfordítás szögéhez igazítja.

A cikk forrása: toyotabuda.hu