Íme a magyar piac tíz legnépszerűbb autómárkája

A Toyota vezeti a rangsort megelőzve a Skodát és a Fordot. Előbbi kettő növelte a piaci részesedését, utóbbi viszont csökkenést könyvehetett el.

Fotó: Gajdán Miklós

Fotó: Gajdán Miklós

A magyar piacon alig több mint 38 ezer új autót helyeztek forgalomba az év első négy hónapjában, ez 0,8 százalékos többletet, gyakorlatilag inkább stagnálást jelent éves szinten. 2021 azonos időszakához képest viszont majdnem 20 százalékos visszaesésnek felel meg. 

A Datahouse statisztikáiból kiderül, hogy melyek voltak a legnépszerűbb márkák január és április vége között. A listavezető a Toyota, amely 14 százalékra fölé növelte piaci részesedését az egy évvel korábbi 13 százalék alatti szintről. 

Helyezés Márka Forgalomba helyezett új autók száma 2023 január-április (darab) Piaci részesedés  2023 január-április   (százalék) Forgalomba helyezett új autók száma 2022 január-április (darab) Piaci részesedés 2022 január-április   (százalék)
1 TOYOTA 5416 14,2% 4859 12,9%
2 SKODA 3234 8,5% 2393 6,3%
3 FORD 2996 7,9% 3553 9,4%
4 VOLKSWAGEN 2984 7,8% 2814 7,4%
5 SUZUKI 2977 7,8% 5068 13,4%
6 KIA 2581 6,8% 2729 7,2%
7 DACIA 1912 5,0% 1841 4,9%
8 BMW 1734 4,6% 1492 3,9%
9 MERCEDES 1495 3,9% 1888 5,0%
10 OPEL 1410 3,7% 1492 3,9%

Forrás: Datahouse

A második helyet a Skoda szerezte meg, a cseh márka a piac 8,5 százalékát mondhatta magáénak az idén, míg egy évvel korában alig több mint 6 százaléknál tartott. A harmadik helyen a Ford áll, a 7,9 százalékos piaci részesedés azonban elmarad a 2021 azonos időszakában elért 9 százalék feletti eredménytől. 

A márkarangsort éveken át uraló Suzuki a piac 7,8 százalékát mondhatja magáénak, míg egy éve még 13 százalék felett járt. 

A cikk forrása: totalcar.hu