Hidrogénnel hajtott V8-ast készített a Toyota és a Yamaha

A japán járműgyártók egy része a Toyota vezetésével tavaly egyértelműen kiállt a belső égésű motorok mellett, és most itt van egy kézzel fogható tárgy is, amely a fogadkozásnak némi hitelt ad. A Toyota nyolchengeres sportmotorja, amelyet a Yamaha alakított hidrogén-üzeműre.

Az alapot az RC-F kupé nyolchengerese jelentette, ezt dolgozták át a Yamahánál. A meglepetés az, hogy feltöltés nélkül sikerült 450 lóerőt és 540 Nm maximális nyomatékot elérni, ami alig tér el a benzines változat képességeitől – az utóbbi 473 lóerős és 527 Nm csúcsnyomatékú.

Hogy ezzel a motorral van-e konkrét terve akár a Toyotának, akár a Yamahának, azt egyelőre nem árulták el. A Yamaha elnöke, Yoshihiro Hidaka szerint azonban a hidrogén-motorok fejlesztésén már öt éve dolgoznak a Kawasakival együtt, és úgy vélik, a motorkerékpárokban mindenképp van jövője a megoldásnak.

A belső égésű hidrogén-motorokban rejlő lehetőségekről egyelőre komoly vita folyik világszerte. A lehetséges sikerük rengeteg tényezőtől függ, a töltőhálózat fejlődési ütemétől a törvényi szabályozásig – de úgy néz ki, a japán gyártók hajlandók erőforrásokat fordítani a fejlesztésére, legalábbis a V8-as egyértelműen erre utaló jel.

A Yamaha egyébként nem először dolgozik a Toyotának: a kapcsolat régi, már az 1967-ben bemutatott Toyota 2000 GT fejlesztésében is részt vett a motorkerékpár-gyártó, és azóta is besegítettek több, kifejezetten sportos Toyota motor kifejlesztésénél. A legismertebb ilyen eset talán az LFA sportkocsi V10-es motorja, de a négyhengeres 3S-GE motor révén olcsóbb modellekbe is bekerült a Yamaha-féle technika, például a Celica és az MR2 egyes változataiba.

A cikk forrása: totalcar.hu