Hasonlóval korábban a BMW és a Ford is kísérletezett, de a hidrogénnel hajtott Otto-motort egy ideje már nem fejleszti egyetlen nagyobb cég sem. Ám úgy néz ki, a Toyota most újra rátalált erre a zsákutcának vélt megoldásra.
A Yaris sportos GR változatából ismert 1,6 literes, háromhengeres turbómotort alakították át úgy, hogy hidrogénnel működjön. A motort a hosszú távú versenyekből álló Super Taikuyu versenysorozatban indított Corollákba építik be. A Toyota szakemberei szerint a versenymotorban a hidrogén gyors égési sebessége előny lehet, ennek révén fürgébb gázreakciót érhetnek el.
A hidrogén belső égésű motorban történő elégetése ugyan jóval tisztábban valósítható meg, mint a benziné. Ám ez a megoldás nem teljesen mentes a károsanyag-kibocsátástól, mivel a folyamat során a vízgőz mellett keletkeznek nitroégén-oxidok, a levegő nitrogéntartalmának az elégéséből.
A Toyota eddig elsősorban üzemanyagcellás hidrogénhajtással próbálkozott. Ám hiába gyártották a Mirait viszonylag nagy mennyiségben, a magas ár, és az üzemanyagtöltő hálózat hiánya miatt ilyen autók még mindig csak néhány kisebb, elszigetelt foltban fordulnak elő, például Kalifornia és Norvégia egyes részein. A hidrogénhajtású dugattyús motor ugyan kevésbé hatékony és tiszta megoldás, de segíthet a hidrogén, mint üzemanyag szélesebb körű elterjesztésében. Valószínű, hogy a Toyota is ezért kezdett vele foglalkozni egyáltalán.