Friss V8-assal az öreg Bronco is izgalmasabb

1965-ben jelent meg az első Ford Bronco, mely bizonyos értelemben egy a mai szabadidő-autók ősei közül, hiszen a klasszikus Jeep, az International Harvester Scout és a Toyota Land Cruiser riválisa nem elsősorban munkagép vagy terepjáró, hanem olyan autó, ami ezek mellett mindennapi használatra is alkalmas. A ‘70-es évek közepén megjelent második generáció pedig egyértelműen vágyhatóbb SUV lett, amin csak javít a modern V8.

Maradéktalanul hozza a korszak hangulatát a narancssárga színátmenetes dekorral feldobott fekete fényezésű Bronco, mely látszólag tökéletes állapotban van. Szép kiállású autó, aminek szépen csillog lökhárítóján a króm és látványosan magasodik a 17 colos felnikre szerelt BFGoodrich All-Terrain T/A K02 gumik fölé.

Piros bőrrel kárpitozták az első és hátsó padot is, így a beltere is nagyot mutat a Bronconak, szinte látom, hogy a cowboy kalapos fazon terpeszkedik a kormány mögött. A Firehouse Vintage Vehicles viszont nem csak restaurálta az 1979-es évjáratú Ford Broncot, hanem fejlesztette is. Gépházteteje alatt a Ford Mustangból is ismerős 5,0 literes, szívó V8-as található, vagyis a Coyote (prérifarkas) névre keresztelt blokk. Hozzá a Ford 6R80-as 6 sebességes automata váltó kapcsolódik és összkerékhajtás.

Új Ford Bronco Raptort már 68 500 dolláros áron is lehet kapni, az összerakás óta nagyjából 70 kilométernyi mérföldet megtett V8-as Bronco restomodot azonban több mint 100 ezer dollárért passzolták el. 

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!





A cikk forrása: totalcar.hu