1965-ben jelent meg az első Ford Bronco, mely bizonyos értelemben egy a mai szabadidő-autók ősei közül, hiszen a klasszikus Jeep, az International Harvester Scout és a Toyota Land Cruiser riválisa nem elsősorban munkagép vagy terepjáró, hanem olyan autó, ami ezek mellett mindennapi használatra is alkalmas. A ‘70-es évek közepén megjelent második generáció pedig egyértelműen vágyhatóbb SUV lett, amin csak javít a modern V8.
12
Maradéktalanul hozza a korszak hangulatát a narancssárga színátmenetes dekorral feldobott fekete fényezésű Bronco, mely látszólag tökéletes állapotban van. Szép kiállású autó, aminek szépen csillog lökhárítóján a króm és látványosan magasodik a 17 colos felnikre szerelt BFGoodrich All-Terrain T/A K02 gumik fölé.
12
Piros bőrrel kárpitozták az első és hátsó padot is, így a beltere is nagyot mutat a Bronconak, szinte látom, hogy a cowboy kalapos fazon terpeszkedik a kormány mögött. A Firehouse Vintage Vehicles viszont nem csak restaurálta az 1979-es évjáratú Ford Broncot, hanem fejlesztette is. Gépházteteje alatt a Ford Mustangból is ismerős 5,0 literes, szívó V8-as található, vagyis a Coyote (prérifarkas) névre keresztelt blokk. Hozzá a Ford 6R80-as 6 sebességes automata váltó kapcsolódik és összkerékhajtás.
12
Új Ford Bronco Raptort már 68 500 dolláros áron is lehet kapni, az összerakás óta nagyjából 70 kilométernyi mérföldet megtett V8-as Bronco restomodot azonban több mint 100 ezer dollárért passzolták el.