Az októberi forgalomba helyezések nem igazán a keresletet mutatták, inkább azt, hogy mely gyártók tudták kiszolgálni az ügyfeleiket.
29
Az abszolút számoknál sokkal többet mond, hogy melyik modell hogyan szerepelt az előző év októberéhez képest. A Peugeot 2008-as, amely 18 109 forgalomba helyezett autóval az október slágerterméke lett, például csak 5,2%-kal múlta alul a tavalyi teljesítményét, míg a Renault Clio a második helyen (14 639) 34%-ot zuhant 2020 októberéhez képest. A harmadik legnagyobb példányszámban rendszámozott autó egyébként a Dacia Sandero lett (14 034, -8,3%), míg a negyedik a Peugeot 208-as (13 978, -26%).
32
A helyzetről sokat elmond, hogy a VW legjobbja a T-Roc lett 12 116 forgalomba helyezett autóval, ami a 9. helyre volt elég, a cég hagyományos slágere, a Golf pedig nem fért be az első tízbe. A probléma, ahogy az összes gyártónál, itt is a csiphiány: a Volkswagen gyárai alig termelnek mostanság, és nyilván a német cég is igyekezett a nagyobb nyereséggel eladható SUV modellekbe beépíteni a hiány ellenére mégis beérkezett alkatrészeket.
35
Az első tíz hónap összesített adataiból azért az derül ki, hogy a Golf még mindig a legnépszerűbb autó Európában: 186 444 darab kapott belőle rendszámot, a második pedig a Toyota Yaris lett, ebből több mint 164 ezret helyeztek forgalomba.
61
Egyelőre nem látszik, hogy mikorra enyhül a csiphiány, de ameddig nem változik a helyzet, addig marad a kínálati piac, ahol az értékesítések és forgalomba helyezések nem arról adnak információt, hogy a vásárlók mit szeretnének, hanem hogy az ipari szereplők hány példányt képesek előállítani egy-egy autótípusból.