Felmérés: egyre rosszabbak az új autók minősége

A J.D. Power felmérése szerint az új járművek minősége idén is lejtmenetben van. Szerintük ennek az az oka, hogy egyre több és bonyolultabb technológiát alkalmaznak az autógyártók, ami még több probléma forrása lehet. Valamint a folyamatos fejlesztések miatt már olyan alapvető dolgokban is keletkezhetnek hibák, mint az ajtók kinyitása.

Ilyen és ehhez hasonló tényezők hozzájárultak ahhoz, hogy idén (is) rekord magas volt a járműproblémák száma, a tavalyi minőségi problémákra építve, amelyek az ellátási lánc hiányosságaiból és a távmunkából adódtak.

A felmérés szerinti a nagy átlag azt mutatja, hogy 100 autón 192 probléma oszlik el. Ez a szám tavaly 180 volt, 2021-ben pedig 162. Az idei felmérésben 93 380 olyan ember válaszolt, akinek 2023-as modellévi új autója van.

A felmérésben 33 márka szerepel, amiből 12-nek javult a minősége: Dodge, Ram, Alfa Romeo, Porsche, Maserati, Jaguar, Subaru, Jeep, Mitsubishi, Audi, Chrysler és Volvo.

A felmérés alapján a Dodge a leginkább problémamentes márka, ugyanis 100 autójukra 140 hiba jut. Második helyre pedig almárkájuk, a RAM került 141 hibával. A dobogó aljára pedig az Alfa Romeo került 143-mal. 

A legproblémásabb márka a Polestar lett 313-mal (bár a tavalyi évhez képest javultak), utánuk a Tesla jön 257-tel, a harmadik legrosszabb márka pedig a Volvo lett.

A legjobban javuló márka a Maserati lett, ugyanis egy év alatt 73-mal kevesebb probléma van száz autójukban. Így „csak” 182 probléma oszlik el a tavalyi 255-höz képest.

A Stellantis jelentős javulást ért el, részben azért, mert sok, az előző modellévből átvett jármű nagyrészt változatlan maradt, ami általában kevesebb problémát okoz, mint az újonnan bevezetett típusok, valamint „foltozni” is volt idejük a tavalyi hibákat. A cégóriás főleg az audio- és biztonsági rendszerek terén javultak sokat. Az európai márkák közül javult még a Porsche, a Jaguar, az Audi, a Volvo és a Polestar.

A Ford Motor Co. márkáinál volt a legnagyobb visszaesés a minőség terén az előző évhez képest: a Lincolnnál 100 járműre 208 probléma jutott, ami 41-gyel több, mint tavaly. A Fordnál 201 probléma jutott 100 járműre, ami pedig 34-gyel több a 2022-es eredményhez képest.

A Toyota nyolc helyet esett vissza a tavalyi évhez képest, így a 22. helyre került. A japán márka 100 autójára 194 probléma oszlik szét. A jelentős visszaesésben szerepet játszhatott, hogy a közelmúltban vezettek be egy új hangrendszert több modelljükben, így még nem volt lehetőségük kijavítani a kezdeti hibákat.

Nem csak márka szerint mérték fel a helyzetet

A felmérésben idén is megnézték, hogy a járművek mely rendszereivel van a legtöbb probléma. A vezetési élmény változatlan maradt, míg minden más kategóriában csökkentek a pontszámok. Eszerint a legnagyobb romlás a vezeték nélküli telefon-töltőknél volt. A listán szerepel viszont az ajtókilincs, ami leginkább a villanyautóknál romlik el valamilyen módon. De a fogyasztók a tavalyi évhez képest több problémáról számoltak be a fejlett vezetéstámogató technológiákkal kapcsolatban – például a sávelhagyásra és az ütközésre figyelmeztető rendszerekre.

A felmérésből az is kiderült, hogy az új villanyautókkal nagyobb eséllyel lehet probléma, mint a belsőégésű motorral felszerelteknél. Ugyanis 100 villanyautóra 260, 100 hagyományos autóra pedig 181 probléma jut.

A felmérést készítő cég vezérigazgatója szerint a minőségromlás visszafordítása érdekében az autógyártóknak figyelembe kell venniük a funkciók valós használatát, és biztosítaniuk kell, hogy azok ügyfélbarátak legyenek.

A cikk forrása: totalcar.hu