Féljek a Toyota-dízeltől, mint ördög a tömjénfüsttől?

Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.

Kedves Nepperűző!

Családi dízel kombit szeretnék vásárolni, olyan 3 millió körül, elsődleges igény a megbízhatóság és az olcsó szerviz, így mindenképp japán vonalon keresgéltem.

A korrózió miatt a Mazda 6-ost inkább hanyagolnám, így ami szerintem szóba jöhet, az a 2,2-es Honda Accord és a 2,0 vagy 2,2 Toyota Avensis. És a kérdésem a Toyotához fűződik, mégpedig a 2,2-es dízelhez. Rengeteg cikket olvastam, hogy nem szabad megvenni, de még mindig nem tiszta, hogy a 2.2 D4D 150 LE is tiltott motor, vagy csak a 2.2 D-CAT 177 LE? Illetve olyanokat is hallottam, hogy 2010 után már a D-CAT motort is meg lehet venni. Szóval mindenképp kerülni kell, vagy a 150 LE változattal nincs probléma?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: István

Kedves István,

Feleslegesen ne húzogassa a D-CAT cica bajszát, mert előbb utóbb mindenkit megkarmol. Ez a típus komoly hengerfejproblémákat képes produkálni, javításuk milliós tétel. Akinek a 150 lóerős van, az arra esküszik, akinek pedig a 177, az arra.

A 2.2 D-CAT mellett mi többször próbálkoztunk a kétliteres dízellel is, de rendszerint azokat is visszahozták ilyen-olyan problémákkal, és még úgy is több százezerbe került a javításuk, hogy saját szervizünk van. A kérdés nem az, hogy megszívják-e, hanem hogy mikor. Ha mégis vesz egyet, és egy csoda folytán túléli, akkor majd eladni nem fogja tudni, mert már a kutyának sem kell. Engedje el.

A Honda 2,2 dízelmotorja pedig pont a Toyota ellentéte. Szakszerűen elvégzett időszakos szervizekkel kimegy a világból, remek a teljesítménye és a fogyasztása is. Toyota-bérenc vagyok, ennek ellenére az ön helyében mindenképpen a Hondát választanám.

Üdv:

Marci

Kövesd Marcit Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

A cikk forrása: totalcar.hu