Ez nem Humvee, nem Hummer, hanem egy igazi Cheetah

A különböző Willys Jeep evolúciók után öt cég versenyezett azért, hogy a nyolcvanas évekre tőlük érkezhessen az Egyesült Államok következő mindenre jó harcjárműve. A Chrysler és a Cheetah ugyan nem nyerte meg a tendert, viszont létezett belőle Lamborghini verzió is, melyet az 1977-es Genfi Autószalonon mutattak be.

Az AM General High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle, közismertebb nevén a Humvee 1983-as bevezetése után akkora sikerré vált, hogy nem csupán az anyacég csinált belőle lakossági verziót Hummer néven, hanem az eredetit is lemásolta a világ szinte összes értelmezhető hadserege. Iveco LMV, Toyota Mega Cruiser, Kia KLTV…mindenkinek megvan a maga kedvence.

1981-es Teledyne Continental Cheetah viszont keveseknek jutott. Most épp eladó leszegy ritka példány Floridában, úgyhogy érdemes közelebbről is megvizsgálnunk a Chrysler saját HMMWV javaslatát.

A Cheetah egy alumínium karosszáriás, összkerékhajtású, orrában az International 6.9-es dízel V8-ával, mögötte pedig a General Motors 475-ös, háromsebességes automatájával hajtott univerzális terepjáró, melynek teljes története angolul itt olvasható.

Igen szórakoztató részlet, hogy mivel a Cheetah-t valójában a kaliforniai Mobility Technology International fejlesztette a Teledyne Continental számára, a dizájn megtetszett a Lamborghini akkor épp svájci tulajdonosainak is. A Mimran család az olasz kormánynak szerette volna eladni a modern harci eszközt, így hát megszületett a Lamborghini LM001 projekt, a Cheetah ezen a ponton még farmotoros utódja.

Ahogy a Cheetah, úgy a Lamborghini LM001 ötlet is kudarcba fulladt, ám az olaszok nem adhatták fel. Az orrmotoros, benzines V12-vel szerelt LM002 végül 1986-ra készült el, és a maga Rambo Lambo módján sikernek nevezhető.

A most Floridában árverésre készülő Teledyne Continental Cheetah viszont maga a terminátor, és garantáltan nem jön majd szembe. Nyitott, strapabíró, így nyárra tökéletes választás lehet.

A cikk forrása: totalcar.hu