Ennyi pénzt még soha nem adtak japán autóért

Döbbenetes pénzeket csengetnek ki olyan ikonná érett autókért is, mint a simán csak egyszerű kompaktnak készült Toyota Corolla vagy ismertebb és aranyosabb nevén Hacsi, szóval innentől már az sem csoda, hogy egy lehetetlenül szép, negyedik generációs Toyota Supra árán ma már friss 911-es Porschét lehetne venni. Aztán eltartani benzinnel és gumikkal hosszú ideig. Még ennél is súlyosabb a helyzet a Lexus LFA esetében, amiből csak 500 darab készült, tehát eleve ritka ínyencség.

Akio Toyoda, a vállalat elnöke számos érdekes autóhoz köthető és az LFA ezek közül is kiemelkedik, mert minden apró eleme az autó kedvéért készült, amit aztán olyan japános precizitással, különös odafigyeléssel szerelték össze Motomachiban. Annyira sportautónak született, hogy még versenyeken is bevetették az LFA-t. Ezek közül nem mind dicsőséges, de a Nürburgringen rendezett 24 órás versenyen például csoportja legjobbja lett az LFA, az egyik pilóta pedig maga Akio Toyoda volt, csak épp Morizo Kinoshita álnéven.

Szénszálas monocoque az utascellája, amin elöl és hátul alumínium segédvázak vannak, a motorját pedig kifejezetten az LFA-hoz fejlesztette a Yamaha. 72 fokos hengerszögű, 4,8 literes V10-ese a Nürburgring csomagos változatban 570 lóerős és 9000 fölé forog, méghozzá elég hevesen. Épp ezért digitális a fordulatszámmérője, mert csak a pixelek tudják felvenni a ritmust a tízhengeres motorral. 2011 augusztusában Akira Iida 7 perc, 14,64 másodperc alatt szalad körbe vele a Nordschleifén.

Karbon első splittere és fix hátsó szárnya visszafogja ugyan a végsebességet, de több leszorítóerőt termel. Kicsivel alacsonyabb a felfüggesztése, magnézium BBS felniken gurul és a 6 gangos váltót is átdolgozták, hogy 0,15 másodperc alatt váltson fokozatot. 64 darab készült a Nürburgring Package-es LFA-ból, amiből csak 25-öt kapott az amerikai piac és mind közül a legritkább ez a mindenhol fekete verzió.

Ebben ráadásul csak 1500 kilométer van, tehát jóformán akkor mozgott csak, amikor nagyon muszáj volt áttolni a temperált garázsból az éves karbantartásra. Korábban az 1967-es Toyota 2000GT 1,2 millió dollárt ért és most ezt szárnyalta túl ez az LFA, amiért 1,6 millió dollárt, tehát közel 480 millió forintot csengettek ki. Az tuti, hogy nagyon jól fog mutatni abban a garázsban is.

A cikk forrása: totalcar.hu