A márkák közül a Skoda részesedése nőtt a legnagyobb mértékben az idén. Az MG is felkerült a térképre – megjöttek a hazai statisztikák.
Az év első kilenc hónapjában alig több mint 83 ezer új autót helyeztek forgalomba a Datahouse statisztikái szerint, ami 3 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól és 12 százalékos mínuszt jelent 2021 azonos időszakához képest.
A márkarangsor élén a Toyota áll több mint 11 ezer autóval, utána jön a Skoda és a Suzuki 8946, illetve 7807 darabbal. Az első tízben szerepel még a Volkswagen, a Kia, a Ford, a BMW, a Mercedes, a Dacia és az Opel, utóbbiak 6923-3151 autót helyeztek forgalomba.
Hogy néz ki a másik rangsor?
Más a helyzet a piaci részesedés változását nézve. Itt utcahosszal vezet a Skoda, amely a tavalyi 6 százalékos szintről 10 százalék fölé került.
A második az MG, amely a tavaly még lényegében láthatatlan részesedését 1 százalék fölé növelte. A harmadik helyen áll a Toyota, amely a tavalyi 12 százalékkal szemben már 13 százalék feletti aránynál jár.
A másik oldalon szerepel a Dacia, amelynek részesedése a tavaly bő 6 százalékról 4 százalékra mérséklődött. A Fordé 8-ról 6 százalékra, a Kiáé pedig 7,5 százalékról 6,2 százalékra csökkent.
Az adatokat azonban torzíthatja az újautó-szállítások eltérő üteme, valamint az esetleges reexport is.