Hosszú orrú, karcsú és elegáns sportkocsit állít ki a Toyota a Tokyo Auto Salonon, GR GT3 néven. Olyan, mintha egy drága szupersportkocsi versenyváltozata lenne, csakhogy az alapautót hiába keressük.
3
A korábbi feltételezés, hogy a Toyota megkapta volna a Mazda RX Vision GT3 terveit, és ezeket reszelte tovább, nem nyert megerősítést: bár a két autó arányai hasonlók, ennél nincs is több egyezés, vagy ha lenne, az kívülről nem látszik.
Ugyanakkor klasszikusan japán módra az autóhoz semmilyen konkrét adat nem tartozik, így akár lehet egy látványos, ámbár üres héj is, amit kiállítottak, de tartalmazhatja a világ legfejlettebb hajtásrendszerét is.
3
Háttérképnek, vagy poszternek persze már most is jó, bár ilyen szempontból korlátozza a hasznosságát, hogy a fekete karosszérián csupán egy apró GR felira van, Toyota jelvényt nem tettek rá.
Természetesen az autó kapcsán azonnal megindultak a találgatások. Egyesek szerint ha készül egy GT3-as autó, akkor – az FIA szabályzatnak megfelelően – kell lennie egy utcai használatra alkalmas alapautónak is. Ám az is simán lehet, hogy ez is csak egy újabb virtuális speciálgép, amilyen a Mazda RX Vision-je, amely végül valamelyik nagy nevű játékprogramban köt ki, anélkül, hogy a gyártásnak csak a gondolata is felmerülne vele kapcsolatban.
3
Egy dologra viszont ékes bizonyíték a GR GT3: a Toyotánál nem felejtettek el vonzó sportkocsit építeni, csak pénzügyi realitása nincs már az ilyen típusoknak. Ezért kellett a Suprát a BMW, a GT/GR 86-ot pedig a Subaru műszaki alapjaira építeni, és ezért nem túl valószínű, hogy a GR GT3 több lesz, mint látványos kiállítási tárgy.